مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

استانبول يكي از بزرگ ترين شهر هاي جهان و از بزرگترين شهر هاي تركيه مي باشد و در كنار تنگه بسفور قرار دارد . البته تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره آسيا و اروپا قرار دارد و اين دو قاره را از هم جدا مي كند. استانبول يكي از بهترين شهرهايي است كه صنعت گردشگري درون آن رونق دارد و هتل هاي خوب و جاذبه هاي توريستي فراوان و رستوران هاي خوبي درون آن قرار دارد بنابراين مركز مالي، فرهنگي و اقتصادي تركيه مي باشد .

چرا بايد به استانبول با تور استانبول بهار 97 سفر كنيم؟

بخش قديمي شهر مملو از معماري آسيايي، مناره ها، گنبدها، خيابان هاي سنگفرش شده و خانه هاي چوبي است و در قسمت آسيايي شهر واقع شده است . در جنوب، آب هاي آبي درياي مرمره خودنمايي مي كنند . در شمال، در انحناي شاخ طلايي منطقه اي تفريحي به نام بِي اغلو قرار دارد.
از اين حكومت هاي باستاني جاذبه هاي گردشگري تاريخي همچون كليساي بيزانتين تا ساختمان هاي برجا مانده از امپراطوري عثماني ها و عمارت تاپكاپي در بخش قديمي اين شهر باقي مانده اند.
آب و هواي اين شهر نيز همچون ديگر پايتخت هاي اروپايي، در ماه هاي تير تا شهريور گرم و شرجي است و مردم اين شهر بيشتر  به استراحتگاه هاي سواحل مديترانه مي روند . مزيت سفر به استانبول در اين ماه ها اين است كه جمعيت كمتري در شهر و وسايل حمل و نقل عمومي خلوت تر هستند. در گرماي تابستان مي توانيد در رستوران هاي روبه روي تنگه بسفور، غذاي دريايي سفارش دهيد يا در باغ ها و باغچه هاي خنك شهر، قليان دود كنيد. 
عيب آن نيز اين است كه بسياري از كلوب هاي موسيقي اين شهر تعطيل هستند. از اواخر شهريور تا اوايل آبان  نيز هوا آفتابي، صاف و خوب است و مي توان مكان هاي ديدني شهر را پياده گشت و هنوز آن قدر گرم هست كه بتوان بيرون غذا خورد، با كشتي يا قايق تفريح كرد يا در درياي مرمره شنا كرد. 

 

درياي سياه

درياي سياه منشعب از درياي مديترانه و درجنوب شرقي آسيا بين آسيا و اروپا و حد غربي قفقاز قرار دارد . درياي سياه در شمال توسط تنگه كرچ به درياي آزوف و در جنوب غربي به وسيله تنگه بسفر به درياي مرمره و مديترانه متصل مي شود. درياي سياه شش كشور روسيه ، بلغارستان ، رماني ، اوكراين ، گرجستان و تركيه را از طرق درياي مديترانه به اقيانوس اطلس پيوند ميدهد.

 

خليج شاخ طلايي استانبول

خليج شاخ طلايي در جنوب خاور اروپا و شمال باختر تركيه درياي مرمره است. درياي مرمره درياي اندروني است درياي سياه و درياي اژه را به هم پيوند مي دهد و بخش هاي اروپايي تركيه از بخش هاي آسيايي را از هم جدا ميكند تنگه بسفر آن را به دريـاي سيـاه و تنگه داردانل به دريـاي اژه پيوند مي دهد.

 

مسجد سلطان احمد ( مسجد آبي) استانبول

 

مسجد سلطان احمد (مسجد آبي ) Sultan Ahmed Mosque

دليل ساخت مسجد آبي اين بود كه سلطان احمد هميشه مي خواست مسجدي بسازد كه با مسجد ايا صوفيه رقابت كند . اين مكان چون يك مكان مذهبي است بايد در هنگام بازديد از اين مسجد لباس پوشيده و خانم ها روسري به سر داشته باشند.  به دليل وجو كاشي هاي آبي رنگ در معماري اين مسجد به مسجد آبي معروف شده است. يكي از دلايلي كه اين مسجد در مقابل مسجد اياصوفيه ساخته شده اين بود كه سلطان احمد ميخواست به عمد نشان دهد كه معماران عثماني  و مسلمان مي توانند رقباي سرسختي براي اجداد مسيحي خود باشند .

 

برج گالاتا استانبول

 

برج گالاتا استانبول برج گالاتا به عنوان نماي شهر استانبول از محله بي اغلو مشخص است . اين برج روبروي شاخ طلايي و بر روي يك تپه واقع شده است . اين برج در زمان بيزانسي با نام مسيح ساخته شد . ارتفاع برج مسيح يا همان برج گالاتا 67 متر مي باشد

هدف از ساخت اين برج نظارت بر شناسايي كشتي هاي دشمنان و حمل و نقل كشتي ها مي باشد. برج گالاتا شامل 9 طبقه و وزني حدود ده هزار تن است .

 

درويش هاي چرخان استانبول

از جاذبه هاي گردشگري يك شهر يا يك كشور مي توان به مكان هاي تفريحي يا مناظر ديدني آنجا اشاره كرد اما آيا شنيده ايد كه انسان ها هم مي توانند به عنوان جاذبه  گردشگري محسوب شوند؟

در استانبول درويش هايي وجود دارند كه با حركات زيباي خود كه به رقص سماع (Sema) معروف است مي توانند سالانه گردشگران بسياري را به سمت خود جذب كنند.

درويش هاي چرخان نام خود را از جلال الدين رومي شاعر راز آلود سوفي گرفته اند .

رقص سماع ظاهري شبيه به نمايش با عنوان رقص دارند اما در واقع اين دراويش با حركات زيباي خود در حالت عرفاني قرار گرفته و به معبود خود وصل مي شوند. يكي از حركات اين رقص سماع اين است كه دروايش يك دست خود را به سمت آسمان و يك دست خود را به سمت زمين مي گيرند كه سمبل وصل شده زمين و آسمان با روحشان به خداوند است.

اگر به تركيه سفر كرديد و خواهان مشاهده اين درويش هاي چرخان باشيد به موزه گالاتا مولوي سري بزنيد . در موزه گالاتا مولوي هر يكشنبه ساعت 7 بعد از ظهر درويش هاي چرخان در آنجا حضور دارند. اما اگر روز يكشنبه نتوانستيد در موزه گالاتا حضور داشته باشيد مي توانيد در روز 5 شنبه غروب به Tekke  در Fatih برويد .

اين مراسم يك مراسم كاملا مذهبي و جدي است و جاي هيچ گونه شوخي و خنده اي در آنجا نيست .

 

 

 

 

در نوروز 97 به استانبول سفر كنيم

استانبول بزرگترين شهر تركيه و به عنوان مركز اقتصادي و فرهنگي شناخته ميشود.

اين شهر زيبا به دليل تنوع در جاذبه هاي گردشگري و جذب توريست از بهترين شهر هاي دنيا محسوب مي شود .از مهم ترين جاذبه هاي استانبول مي توان به مسجد اياصوفبه ، مسجد آبي ، برج گالاتا ، برج دختر ، تنگه بسفر و كاخ هاي توپكاپي و كاخ دلمه باغچه اشاره كرد.

اطلاعات ضروري كه مسافرين تور استانبول فروردين 97 بايد بدانند شامل :

 

استانبول واقع در منطقه‌ي زماني UTC/GMT +3 مي باشد و يك ساعت و نيم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمي استانبول تركي مي باشد .

واحد پول استانبول لير تركيه مي باشد .

بهترين زمان سفر به استانبول شامل بهار و پاييز يعني زماني كه دماي هوا مطبوع و آسمان صاف مي باشد. اين زمان يعني تعطيلات نوروز براي مسافران تور نوروز 97 بهترين زمان سفر به استانبول مي باشد.

 

 

كاخ بليربيي استانبول

كاخ بليربيي استانبول در قرن 19 توسط سلطان عبدالعزيز بنا نهاده شد. اين كاخ پوشيده از گلهاي ماگنوليا بوده و در قسمت آسيائي تنگه بسفر قرار دارد. از اين كاخ در فصل تابستان و همچنين براي پذايرائي از ميهمانان عاليرتبه خارجي استفاده ميشده است. يكي از اين ميهمانان خارجي كه از وي در اين كاخ پذيرائي شده ملكه فرانسه ، ملكه اژني بوده است. ( اين كاخ همه روزه بجز روزهاي دوشنبه و پنج شنبه جهت بازديد همگان باز است.

 

كاخ دولما باغچه استانبول

كاخ دولما باغچه در حدود 600 متر و در ساحل اروپايي تنگه بسفر قرارگرفته است. قسمت بيروني اين كاخ توسط سلطان عبدالمجيد اول در اواسط قرن 19 ميلادي ساخته شد. وجود سالن بزرگ در اين كاخ با 56 ستون داخل آن و چلچراغ شكيل و 5/4 تني آن با 750 لامپ موجود در آن چشم هر بيننده اي را خيره مي كند. در زمانهاي گذشته جهت خوشايند ساكنين اين كاخ پرندگان مختلف از اقساط نقاط جهان گردآوري و نگهداري مي شده است. موسس جمهوري تركيه آتاتورك در اين كاخ در تاريخ 10 نوامبر 1938 ديده از جهان فرو بست. (اين كاخ همه روزه به استثناء روزهاي دوشنبه و پنج شنبه جهت بازديد همگان باز مي باشد).هنگام بازديد از اين كاخ براي حفظ تميزي آن ، بايد كفش هاي نايلوني آبي رنگي را به پا كنيد.مصطفي كمال آتاتورك، موسس جمهوري تركيه در سال 1983 در اين كاخ درگذشت است.

 

 

موزه آتاتورك استانبول

موزه آتاتورك يكي از موزه هايي است كه در استانبول واقع شده است. اين موزه محل نگهداري وسايلي است كه در گذشته مورد استفاده بنيان گزار جمهوري تركيه يعني آتاتورك قرار مي گرفته است.

موزه آتاتورك بجز روزهاي دوشنبه همه روزه جهت بازديد همگان باز مي باشد.

در 13 نوامبر 1918 اتاتورك بنيان گذار تركيه نوين از سوريه به استانبول آمد و به هتلي به نام پاراپاليس نقل مكان نمود. اما پس از چند روز به منزل و سوئيت دوست نزديك خود بنام ساليح فانسا ( Salih Fansa) در منطقه Beyogluرفت و سپس خانه اي 3 طبقه را اجاره نمود و به آنجا نقل مكان نمود و خواهر و مادر خود را نيز به اين مكان منتقل نمود.

اتاتورك در طبقه وسط اين ساختمان اقامت نمود و از اتاقهاي آن به عنوان محل كنفرانس و كار استفاده نمود كه جلسات مختلفي را همراه با دوستان خود به صورت كاملا سري در اين محل انجام داد.

سپس اين منزل در سال 1942 به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.

اين منزل كه به نام خانه آتاتورك معروف است در بلوار Halaskar Gazi  واقع شده است در سال 1943 پس از تعميرات به موزه آتاتورك تبديل گرديد.

اين موزه شامل 3 طبقه به شرح زير است:

طبقه اول:

به عنوان محل و سالن مراسم خاص و ويژه مورد استفاده قرار مي گرفته است كه اكنون با نيم تنه اي از مجسمه آتاتورك و عكسهاي مختلفي از وي تزئين شده است.

در قسمت اتاق پشتي يادگارهاي دوران جنگ عثماني قرار دارد همچنين لباسهاي نظامي آتاتورك در اين قسمت وجود دارد.

طبقه دوم :

در قسمت اول آن لباسها و درجات نظامي آتاتورك و راديوي اهدائي دولت آمريكا به وي قرار گرفته است.همچنين در قسمت مياني اين سالن لوازم ككار او مانند ميز و صندلي لوازم نگارش ساعت جعبه سيگار كلاه خز و ساير لوازم شخصي وي قرار دارد.در قسمت انتهائي طبقه دوم محل سخنراني و جلسات او و ميز لباسهاي او در حين سخنراني هاي مختلف است.

طبقه سوم :

عكسهاي انقلاب تركيه كتابهاي مختلف درباره آتاتورك  و عكسهاي او در زمان مرگ است.

 

 

 

 

برج ساعت

برج ساعت هم نمادي ديگر از اين شهر است كه هم چنان در ميدان كاله كاپيسي به عنوان سمبل صلابت و پايداري جاي خود را در اين شهر قديمي حفظ كرده است. پاركهاي آتاتورك و كاراعلي اوغلو با آن گلهاي زيبا و رنگارنگ، آبهاي درخشان اطراف خليج و كوههاي زيبا  با مناظر نادر خود همگي وسيله اي است تا اين شهر را به يك تفريگاه زيبا و مشهور تبديل نمايد.

در گذشته 80 برج در دور شهر آنتاليا قرار داشته كه اكنون از همه آنها فقط يك برج ساعت مانده. ميدان كاله كاپيسي بعنوان سمبل صلابت و پايداري جاي خود را در اين شهر قديمي حفظ كرده است و از برترين ديدنيهاي تركيه و جاذبه هاي گردشگري آنتالياست.

 

همچنين مسافرين عزيز مي توانند از پكيج هاي نوروز 97 تور استانبول و يا خريد آنلاين بليط استانبول از سامانه رزرواسيون خريد آنلاين بليط هواپيما آژانس مهر پرواز خريداري نمايند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتياز:
بازديد:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۹:۱۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی