مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 8
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

پوكت بزرگترين جزيره تايلند و يكي از زيباترين سواحل تايلند است كه به شكلي خاص پوشيده از شن هاي سفيد و درختان نخل است و جذاب ترين مكان براي دوستداران ورزشهاي آبي مانند غواصي و شنا است. شهري پر جنب و جوش كه با تنوعي بي نظير از هتل ها، جاذبه ها و طعم ها پذيراي گردشگران است. پوكت كه داراي ۳۰ درصد جمعيت مسلمان است، در سال هاي اخير همراه با سامويي، در ميان ده جزيره محبوب آسيا شناخته شده است. در پوكت ميتوانيد يك سفر قايقراني هيجان انگيز به سواحل و جزيره هاي پوكت را تجربه كنيد. 

پوكت كجاست؟
از لحاظ موقعيت جغرافيايي جزيره پوكت در جنوب شرقي قاره آسيا و جنوب غربي كشور تايلند است. به زبان مالزيايي پوكت به معني كوه يا تپه است و بيش از نيمي از پوكت را جنگل پوشانده است و به همين علت آن را پوكت ناميده اند. مساحت پوكت ۵۴۳ كيلومتر مربع بوده و جمعيت آن در سال ۲۰۱۵ طبق آمار ۳۸۶,۶۰۵ نفر بوده است.

چگونه به پوكت برويم؟
با توجه به فاصله بسيار زيادي كه پوكت با ايران دارد، راحت ترين راه براي سفر كردن به آن، استفاده از مسير هوايي است.
يك فرودگاه در شمال جزيره پوكت قرار گرفته است و هر روز پروازهاي زيادي از همه‌جاي دنيا به آن انجام مي‌شود. از ايران پرواز مستقيم به پوكت وجود ندارد و براي رسيدن به پوكت شما بايد به فرودگاه بانكوك رفته، سپس از فرودگاه بانكوك با خطوط هوايي ايراسيا (Air Asia)، تاي ايرويز (Thai AirWays)، اورينت تاي(Orient Thai) و نوك اير (nok Air) كه هر روز از بانكوك براي پوكت پرواز دارند و مدت زمان آن نيز حدود 70 دقيقه است به مقصد خود پوكت برسيد.

سيستم راه آهن تايلند يكي از بهترين خطوط راه آهن در جهان ميباشد و از طرفي هم يكي از راههاي ارزان و ايمن و راحت و سازگار با طبيعت است و اگر دوستدار اين هستيد كه تا رسيدن به پوكت تجربه هاي جديدي داشته باشيد پيشنهاد ما اين است كه از بانكوك به پوكت را با قطار سفر كنيد .
با قطار ميتوانيد از بانكوك به شهرهاي چيانگ ماي (Chiang Mai) و پوكت (Phuket)و جزيره ساموئي (Koh Samui)و كرابي (Krabi) و حتي به مالزي و سنگاپور و لائوس و كامبوج سفر كنيد.
براي رسيدن به پوكت از ايستگاه مركزي راه آهن بانكوك (Railway Station) بليط قطار به شهر سورات تاني (Surat thani  ) را خريداري كنيد و زماني كه به اين شهر رسيديد،با اتوبوس به شهر پوكت برويد. براي طي كردن اين مسير با قطار نياز به زمان بيشتر داريد اما اگر لذت بخش بودن مسير و آشنايي با مكانهاي متفاوت براي شما در الويت است، مسيري فوق العاده براي سفر شما خواهد بود!

آژانس مسافرتي مهرپرواز و همكاران ما در مهرپرواز مي توانند شما را براي رفت و آمد راحت تر و بهتر و نيز راهي كه شما بيشتر از آن لذت ببريد، كمك نمايند.

 

كجا اقامت كنيم؟
براي اقامت در پوكت گزينه هاي فراواني داريد و با توجه به ميزان هزينه و معيارهايي كه براي يك اقامت لذت بخش داريد ميتوانيد هتل، هتل آپارتمان، خانه و يا هاستل را براي اقامت خود انتخاب كنيد. فرقي نميكند در هتل باشيد و يا در هتل آپارتمان، چون مهمان نوازي و چهره هاي شاد مردم اين شهر در هر مكاني پذيراي حضور شما است!
ميتوانيد با هتل هاي پوكت آشنا شويد و به صورت آنلاين اقامت خود را رزرو كنيد. ما در اينجا حدودي از قيمت هاي هتل ها را مينويسيم: 

هتل هاي ۱ ستاره: بين ۲۰۰ تا 1600 بات تايلند 
هتل هاي ۲ ستاره: بين ۳۰۰ تا 2800 بات تايلند 
هتل هاي ۳ ستاره: بين ۳۰۰ تا 3100 بات تايلند 
هتل هاي ۴ ستاره: بين ۶۵۰ تا 9000 بات تايلند
هتل هاي ۵ ستاره: بين ۲۲۰۰ تا 25000 بات تايلند 

مهمان خانه و هتل آپارتمان: هزينه ‌ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مركز شهر و امكانات آن متفاوت است. 
حدود ۶۰۰ هتل آپارتمان، مهمان خانه و هاستل در جزيره پوكت به چشم مي خورد.

هزينه ها از شبي ۱۰۰ تا 2000 بات تايلند

به كجاي پوكت برويم؟
براي آشنايي با جاذبه هاي گردشگري پوكت چند مكان جذاب و معروف را معرفي ميكنيم:

•موزه تريك آي پوكت (Phuket Trickeye Museum)
اين مكان بر خلاف موزه هاي ديگر خبري از اشيا عتيقه نيست! در واقع تصاوير سه بعدي جذاب و رويايي را در اين موزه ميبينيد. طرحهايي خلاقانه و جذاب كه با ديدن و عكاسي در آن هيجان و لذت را تجربه ميكنيد. موزه تريك آي در منطقه مونگ پوكت قرار گرفته و حدودا از مركز شهر، فاصله اي يك ساعته دارد.

هزينه ورود: 
• بزرگسالان: 500 بات تايلند 
• كودكان: 300 بات تايلند 

ورود كودكان زير 4 سال رايگان است.
ساعات كار 10:00 - 19:00

راهنماي سفر به پوكت - مهر پرواز

•جزيره جيمز باند پوكت (James Bond Island)
جزيره جيمز باند پوكت كه نام اصلي آن  Ko Tapu مي باشد، يكي از مجموعه جزاير اطراف پوكت است كه در فاصله حدودا 15 كيلومتري پوكت در منطقه ي معروف خليج فانگ نا واقع شده است. علت نامگذاري جزيره Ko Tapu به جزيره جيمز باند اين است كه يكي از مجموعه فيلم هاي 007 با شخصيت معروف آن به نام جيمز باند، در اين جزيره ساخته شده است. در وسط جزيره جيمز باند پوكت غاري بسيار زيبا وجود دارد كه مي توان با سوار شدن بر قايق وارد آن شد.
ويژگي خاص اين جزيره، وجود برآمدگي هايي از جنس آهك بر روي صخره هاي عمودي است كه در آب زمرد رنگ جزيره رشد كرده اند. يكي از اين صخره ها با نام (كوه تاپو) به طرزي شگفت آور و غيرقابل باور در بين آب زمرد رنگ جزيره ايستاده است.

راهنماي سفر به پوكت - مهر پرواز

•جزيره في في (phi phi island)
در سراسر جزيره في في صخره هاي آهكي، سواحل شني و غار هاي پنهان وجود دارد و از روزانه از پوكت قايق به سمت اين جزيره سفر ميكند. في في در ۴۸ كيلومتري پوكت واقع شده است، داراي 6 جزيره است و 2 جزيره ي اصلي آن، في في كوچك(Phi Phi Lei) و في في بزرگ (Phi Phi Don) هستند.

راهنماي سفر به پوكت - مهر پرواز

•ساحل لائم سينگ
در جزاير غربي پوكت مي‌توانيد به سراغ لائم سينگ برويد، اين ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعا قطعه‌اي از بهشت است كه در زمين جا مانده است. ساحل «آواز شير»، خليجي است كوچك و منحني شكل بين سواحل كامالا و سورين با پرتگاه‌هاي سخت در صخره‌هاي پوشيده از درخت كه جزو زيباترين جاذبه‌هاي پوكت به شمار مي‌آيد.
ساحل لائم سينگ (Laem Singh) يكي از سواحل ديدني پوكت است كه در جزاير غربي قرار دارد. اين ساحل زيبا پوشيده از درختان نخل تنومند است كه به زيباي هر چه بيشتر اين ساحل افزوده است.
انواع گونه هاي ماهي و مرجان در اين ساحل شگفت انگيز قابل مشاهده است و تفريحات آبي هيجان انگيز مانند جت اسكي و شنا و يا حتي غواصي را مي توانيد در اين ساحل تجربه كنيد. اين ساحل كوچك كه در كل 300 متر مي باشد توريست هاي زيادي را به سمت خود جذب مي كند. 

راهنماي سفر به پوكت - مهر پرواز

•باغ‌ وحش پوكت (Phuket Zoo)
باغ وحش پوكت و چند حيات وحش ديگر در شهر پوكت، علاقه‌مندان زيادي را به خود جلب كرده است.
تمساح، ببر، فيل، ميمون، پروانه، پرنده، مار و ... از جمله حيواناتي هستند كه در اينجا زندگي مي‌كنند. در ساعات مشخصي از روز، نمايش هاي ويژه اي از فيل‌ها، ميمون‌ها و تمساح ها برگزار مي گردد كه اين ساعات عبارتند از :

 نمايش ميمون‌ها: 10:00، 12:00، 14:30 و 16:45
نمايش تمساح ها: 9:45، 12:45، 15:15 و 17:30
نمايش فيل‌ها: 10:30، 13:30و 16:00

چند باغ و حيات وحش ديگر نيز در سطح شهر پوكت وجود دارند كه عبارتند از : باغ پرندگان (Phuket Bird Park)، باغ گلهاي اركيده (Phuket Orchid Garden) ، باغ ببر ها (Tiger Kingdom) ، باغ گياهان (Phuket Botanic Garden)

راهنماي سفر به پوكت - مهر پرواز
•بوداي بزرگ پوكت
مجسمه ي بوداي بزرگ به ارتفاع 45 متر بر روي تپه‌اي بين خليج چالونگ و ساحل كاتا در ارتفاع ۴۰۰ متري از سطح دريا واقع شده است، در سمت شرق اين تنديس خليج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوكت و دماغه‌ي پانوا (Panwa) و همچنين در طرف غرب آن، امتداد زيباي سواحل كارون (Karon)  و كاتا (Kata) قرار دارند. 

جذابيت هاي شهر پوكت بسيار زياد و متناسب با بسياري از سليقه هاي گردشگران است. ما در اينجا به توضيح چند مورد از آنها پرداختيم. ميتوانيد جذابيت هاي گردشگري پوكت را مطالعه كنيد.

راهنماي سفر به پوكت - مهر پرواز

وسيله ي حمل و نقل در پوكت
براي بازديد در جزيره ي پوكت به وسايل نقليه نياز داريد، البته سيستم حمل و نقل عمومي در پوكت به شكل منظم و منسجمي وجود ندارد و براي رفت و آمد ميتوانيد از وسايطيي نظير: تاكسي، توك توك(وسيله نقليه سه چرخ)، اتوبوس سانگسيو، موتور، قايق استفاده كنيد.همچنين ميتوانيد ماشين يا موتورسيكلت اجاره كنيد.

مختصري از هزينه هاي حمل و نقل در پوكت به شرح زير است:
تاكسي: از ۲۰۰ بات تايلند به بالا
توك توك: حدود ۴۰ تا ۱۰۰ بات تايلند
اتوبوس سانگسيو: حدود ۱۰ تا ۴۰ بات تايلند
اجاره ماشين: حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بات تايلند
اجاره موتور: روزي حدود ۱۵۰ بات تايلند
قايق: بين ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ بات تايلند

خورد و خوراك در پوكت

انواع غذاهاي بين‌المللي و همچنين غذاهاي تايلندي در رستوران هاي پوكت سرو مي شود. تقريبا ميتوانيد از ميزان تراكم جمعيت مشتريان رستوران كيفيت غذاهاي آن رستوران حدس بزنيد! غذاهاي اصلي معمولا با ماهي تازه و ميوه هاي دريايي تهيه مي شوند. و نودل هم جزئي جدايي ناپذير در غذاهاي اين منطقه است.

برخي از غذاهاي محلي محبوب پوكت عبارتند از:

ظرف نودل سرخ‌كرده يا پخته: معمولا با گوشت مرغ تهيه مي‌شود، اما در يكي از انواع محبوبش، گوشت خوك هم مي‌ريزند و اگر تمايل به داشتن گوشت خوك در غذا نداشتيد پيش از سرو اين مورد را بيان كنيد. 
خانُم‌جين: نوعي نودل است كه معمولا با سس كاري بسيار تند و سبزيجات تازه تهيه مي‌شود و براي وعده ي صبحانه پخته مي شود.
نام‌فريك‌كونگ‌سياپ: مخلوطي از ميگوي دودي و تند است كه با سبزيجات تازه‌ي گوناگون سرو مي‌شود.

Tom Yam - مهر پرواز

توصيه ميكنيم اگر به پوكت سفر كرديد غذاهاي زير را امتحان كنيد:

تام يام گونگ (Tom Yam Goong)
به‌صورت كلي توم يام گونگ مخلوطي از ميگوي تند و سوپ شور است كه يكي از محبوب‌ترين غذاهاي تايلندي به‌حساب مي‌آيد.

نودل مي هوكين(Mee Hokkien)
اين غذاي ساده شامل نودل‌هاي برشته ‌شده و ميگوهاي سرخ شده است. نودل‌هاي كلفت و زردرنگ سرخ شده، تكه‌هاي ميگو، گوشت قرمز، تخم ‌مرغ، هشت ‌پا و جوانه لوبيا نيز همگي مي‌توانند به‌عنوان عناصر تركيبي مناسبي براي اين غذا به‌حساب بيايند كه مزه‌اي بسيار عالي دارد. اين به همراه فلفل و نمك و آب ‌ليمو سرو مي‌شود.

كاري ماسامان(Massaman Curry)
طعم اين غذا به طور غافلگير كننده اي خوب است و شيريني شيره نارگيل و اندكي ترشي آب ‌ليمو و عطر و طعم برگ هاي ريحان، غلظت ايجاد شده به واسطه گوجه و بادام ‌زميني در اين غذا بسيار ويژه هستند. اين مواد به ‌خوبي با هم سازگار هستند و غذايي بسيار لذيذ را در يك كاسه براي شما فراهم مي سازند. كاري ماسامان، نسخه هاي متفاوتي دارد كه بر اساس مواد اوليه به كار رفته، با يكديگر فرق دارند. اين مواد مي‌توانند شامل گوشت گاو، ماهي و … باشند. مطابق معمول، اين غذا نيز با نودل و برنج بخارپز، سازگار است.

ديم سام (Dim Sum)
بهترين ديم سام ها را مي‌توان آنهايي دانست كه حداقل ۷ بار تا خورده اند و ظاهر خارجي آن‌ها نيز نرم و پرزدار به نظر مي رسد. داخل ديم سام نيز مي‌تواند با مواد بسيار متنوعي پر شود كه شامل مواردي مانند گوشت قرمز، ميگو، لوبيا سبز و … است. ديم سام بسيار لذيذ است و خوردن آن بسيار راحت است و درعين‌حال نيز طعمي عالي و قوي دارد.
به طور متوسط ميتوان گفت براي يك وعده غذا در يك رستوران ارزان قيمت بايد هزينه ۶۰ بات را بپردازيد، براي صرف يك وعده غذاي دونفره در يك رستوان متوسط بايد ۷۰۰ بات پرداخت كنيد. قيمت منوهاي مك دونالد در شهر پوكت تقريبا ارزان تر است و  مبلغ ۲۰۰ بات مي باشد. اگر مي خواهيد كه در سفر اقتصادي عمل كنيد با كمي جستجو مي‌توانيد با قيمت‌هاي كمتري  يك وعده غذاي نسبتا خوب را در رستوران هايي كه به اصلاح به آنها غذاي خياباني(street food) مي گويند، ميل كنيد. براي تهيه آب معدني هم در اين شهر ۱۳ بات مي پردازيد.

نام چند رستوران مشهور به شرح زير است:

رستوران كرنر(The Corner Restaurant)
رستوران استيك و گريل سام (Sam’s Steaks and Grill)
رستوران هف وي اين پوكت (Halfway Inn)
رستوران رايا پوكت
رستوران هاي ايراني پوكت
رستوران لاگائنتا پوكت
رستوران پاديران پوكت

بهترين زمان سفر به پوكت
بهترين فصل سفر به پوكت، فصل پاييز و زمستان مي باشد. بطور كلي آب و هواي پوكت در فصل پاييز و زمستان بسيار مطبوع است و بيشتر گردشگران اين فصل را براي سفر به پوكت انتخاب مي كنند و  تور پوكت در اين فصل ها طرفداران بيشتري دارد.

جشنواره آب بازي پوكت - مهر پرواز

 ميانگين دماي پوكت در طول سال به 30 درجه مي رسد و يك فصل مختص آب و هواي موسمي و طوفاني دارد. اكثر توريست ها از ماه نوامبر تا آوريل در هواي دلپذير و آفتابي ترين روزها به پوكت سفر مي كنند. آوريل، گرم ترين ماه سال است و دماي هوا معمولا بيشتر از 35 درجه مي باشد. محلي هاي پوكت در اواسط ماه آوريل فستيوال Songkran را برگزار مي كنند و در خيابان ها به آب بازي مي پردازند و خنك مي شوند.

ماه هاي نوامبر تا آوريل خشك ترين ماه هاي سال هستند و بارندگي اندك است. كساني كه به سواحل شني پوكت علاقه دارند عاشق اين فصل خواهند بود. در اين زمان جاذبه هاي ساحلي و مناطق زيبا و آفتابي فراواني منتظر كساني هستند كه براي استراحت، حمام آفتاب و ورزش هاي آبي به پوكت مي روند. به علاوه گاهي نسيم هاي دلپذيري از سوي دريا مي وزد كه تحمل آب و هواي شرجي را آسانتر مي نمايد. 

از ماه مي تا اكتبر شرايط هوايي پوكت متفاوت تر است. اين ايام از سال معمولا به عنوان "فصل باراني" يا "فصل سبز" شناخته مي شود. زيرا طوفان هاي سهمگين گرمسيري و موسم باراني بسياري را شاهد هستيم. بااين حال ميزان بازندگي در اين ايام تقريبا قابل پيش بيني است. معمولا بعد ازظهرها و گاهي شبها باران مي بارد و از رطوبت هوا نيز كاسته مي شود. پوكت حتي در طول پربارانترين و شرجي ترين هوا نيز تابش خورشيد و هواي صاف و آفتابي فراواني دارد.

در فصولي كه پوكت خلوت مي شود، اقامتگاه ها نيز ارزانتر هستند و امكاناتي كه ارائه مي دهند مناسب است. در طول اين مدت نيز جاذبه ها و سواحل آسوده تر و خلوت تر هستند و فعاليت هاي تفريحي بسياري براي سرگرمي خواهيد داشت.
اواسط اكتبر تا اواخر فوريه بيشترين گردشگر وارد تايلند مي شوند. در اين بازه زماني ظرفيت اكثر هتل ها تكميل است و علت اين مساله شرايط مطلوب آب و هوايي و همزماني با مراسم سال نوي ميلادي است. ماه هاي جولاي و آگوست هم در رده بعدي قرار دارند. در اين ماه ها هم تايلند مقصد تعداد زيادي از گردشگران است.

امتياز:
بازديد:
[ ۲۰ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۶:۴۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی