مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

استانبول يك مقصد رويايي در تركيه است. استانبول در لبه ي اروپا در جايي كه شرق به غرب ميرسد، قرار دارد. معماري، غذا، مردم و همه چيز در استانبول گوياي يك داستان است. شهر در هياهو است، هرگز متوقف نمي شود، اما زماني كه شما نياز به يك استراحت فارغ از همه‌ي اين زندگي پر حرارت داريد، هميشه يك باغ زيبا، يك چايخانه‌ي كوچك يا يك مسجد وجود دارد كه در آنجا مي توانيد آسوده بنشنيد و در آرامش نفسي تازه كنيد.
براي اولين سفر به استانبول توصيه ميكنيم حداقل 5 روز در نظر بگيريد تا بتوانيد اندكي حس و حال باستاني و مدرن را با هم تجربه كنيد. و اگر بخواهيد شهرهاي بزرگ و حومه را كشف كنيد، حداقل 10 روز تعطيلات در نظر بگيريد.
استانبول شهري بزرگ است كه در سال 2013، 14 ميليون نفر در آن زندگي مي كردند. اين شهر مانند ساير شهرهاي اروپايي يكي از سرمايه هاي اروپا محسوب ميشود اما در مقايسه با كشورهاي ديگر مقصدي ارزان براي گردشگران است. شما با يك برنامه ريزي خوب ميتوانيد زيباترين مكانها و بهترين طعمهاي دنيا را با هزينه اي متناسب با جيبتان تجربه كنيد!

 

راهنماي سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

چگونه به استانبول برويم؟
شما مي توانيد با استفاده از اتوبوس، قطار، قايق يا هواپيما به استانبول سفر كنيد، بهترين گزينه بستگي به اين دارد كه شما از كدام نقطه ي دنيا قصد سفر به استانبول را داريد.

اگر قصد سفر هوايي به اين كشور داريد، بايد بدانيد اين كشور داراي سه فرودگاه بين المللي آتاتورك(ataturk airport)، صبيحه گوكچن (Sabiha Airport) و اسن بوغا (Esenboga Airport) است.

فرودگاه اول و دوم در استانبول و فرودگاه سوم در آنكارا است.

اما علاوه بر اين سه فرودگاه، ۱۶ فرودگاه نيز در ديگر شهرهاي ان قرار دارد.

فرودگاه آتاتورك در بخش اروپايي شهر حدود ۱۴ مايل با مركز شهر فاصله دارد، در حالي كه صبيحه گوكچن در سمت آسيايي است و ۲۵ مايل با مركز شهر فاصله دارد.

فرودگاه صبيحه گوكچن به طور قابل توجهي ارزان تر از فرودگاه اتاتورك است.

اما فرودگاه اتاتورك به مترو و ترامواها نزديك است. اما سمت آسيايي فقط مي توانيد سوار اتوبوس شويد و يا با صرف مقداري پول بيشتر، تاكسي بگيريد.

همچنين اگر شما در جستجوي تجربه هاي منحصر به فرد هستيد مي توانيد با قطار به استانبول سفر كنيد و در حال حاضر مي توانيد با خط ريلي EURAIL PASS به اروپا برويد و با ترن در اطراف تركيه سفر كنيد.

راهنماي سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

كجاي استانبول اقامت كنيم؟
استانبول پر از هتل، خوابگاه، خانه ي مهمان و آپارتمان است. بستگي به شما دارد كه قصد اقامت گران يا ارزان را داريد. هتل هاي استانبول متعدد هستند و لازم است كه از فردي حرفه اي در پيدا كردن محل اقامت كمك بگيريد.

  • هتلهايي كه ما در اطراف سلطان احمد(Sultanahmet) توصيه مي كنيم:
    Green Life Apart Hotel
    Hotel Seraglio
    Ada Hotel Istanbul
  • هتل هايي كه ما در بيوگلو (Beyoglu)توصيه مي كنيم:
    Galata Melling
     Next House Pera Hotel
    Georges Hotel Galata
  • برخي از بهترين هتلها در منطقه تكسيم(Taksim):
    Dreamers B&B
    Rooms Inn Taxim
    Nuru Ziya Suites
حدود قيمت رزرو هتل ها به شكل زير است:
هتل هاي دو ستاره ۲۱۰٫۰۰۰ تا ۳۵۰٫۰۰۰ تومان
هتل هاي سه ستاره ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۴۵۰٫۰۰۰ تومان
هتل هاي چهار ستاره ۴۰۰٫۰۰۰ تا ۵۵۰٫۰۰۰ تومان
هتل هاي پنج ستاره ۴۵۰٫۰۰۰ تا ۷۰۰٫۰۰۰ تومان

 

سايت هاي مفيد متعددي مانند First Choice وجود دارد كه ميتوانيد محل اقامت مناسب خود را بصورت آنلاين رزرو كنيد. همچنين مي توانيد تور استانبول كه شامل هزينه ي اقامت و پرواز و ... را رزرو كنيد و با خيالي آسوده و هزينه ي مناسب سفر كنيد.

دراستانبول چه كنيم؟
استانبول جاذبه هاي گردشگري زيادي از جمله ويرانه هاي باستاني، كاخ ها، مسجد و مغازه هاي بازار بزرگ دارد كه براي ديدن همه ي اين جاذبه ها انرژي و وقت زيادي لازم داريد. براي اولين سفر خود به استانبول فهرستي از جاذبه هايي كه نبايد از دست بدهيد را براي شما مينويسيم:
• Blue Mosque
• Hagia Sophia
• Topkapı Palace
• Basilica Cistern
• Grand Bazaar
• Spice Bazaar
• Suleymaniye Mosque
• Galata Tower
• Dolmabahçe Palace
• Taksim Square and İstiklal Ave
• Bosphorus Boat Tour
• Ortaköy neighborhood
• Sunset at Uskudar

راهنماي سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

چگونه استانبول را ببينيم؟
به محض ورود به شهر، كارت استانبول (Istanbul Card) را در يكي از ماشينهاي اتوماتيك خريداري كنيد. اين كارت در تمامي حمل و نقل عمومي حتي در قايق پذيرفته ميشود و ارزان تر از بليط است(jeton)، همچنين هر بار ميتوانيد هر مبلغي كه خواستيد اين كارت را شارژ كنيد. اگر شما نياز به استفاده از تاكسي داريد، مطمئن شويد كه كيلومتر شمار تاكسي روشن است. 
بسياري از مكان ها و جاذبه هاي توريستي در استانبول را مي توان از طريق حمل و نقل عمومي، به ويژه تراموا، مترو، قايق ها و فيكسچرها بازديد كرد. اما پيشنهاد ما به شما اين است كه تا ميتوانيد راه برويد! استانبول يك شهر شگفت انگيز با معماري عالي و مكان هاي پنهان است و پياده طي كردن مسيرها فرصتي به شما ميدهد تا لذت واقعي را از ديدن مردم محلي و معماري شهر تجربه كنيد.

راهنماي سفر به استانبول-مهر پرواز

 

خوردن و نوشيدن در استانبول
به بهشت غذا، شيريني و چاي خوش آمديد! خيابان هاي استانبول پر از فروشگاه هاي كباب، رستوران هاي دنج، چاي و كافي شاپ مي باشد. يكي از چيزهايي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه همه چيز را امتحان كنيد! غذا در تركيه گران نيست، حتي در يك رستوران خوب، مبلغ زيادي پرداخت نميكنيد. شما ميتوانيد شام محلي را در اطراف ميدان Taksim  و Istiklal Street تهيه كنيد. به سلف سرويس رستوران هاي تركي برويد تا طعمهاي مختلف را همراه با دسر باقلوا و بستني مخصوص تركيه تجربه كنيد. همچنين ميتوانيد غذاهاي محلي را با كيفيت خوب و سلامت مواد غذايي در كوچه و محله ها امتحان كنيد. چند غذاي معروف از صدها نوع از غذاهاي ترك را نام ميبريم: سيميت (Simit)، باليك اكمك  (Balik-Ekmek)، لهمجون (Lahmacun)، دوروم (Durum)، تانتوني (Tantuni)، ميديه دولما (Midye Dolma)، كوكورچ (Kokorec)، كومپير (Kumpir)، تاووك پيلاو (Tavuk Pilav)، بورك (Borek)و...

ميتوان گفت هزينه ي خوراك در استانبول مشابه تهران است، براي مثال اگر شما بخواهيد غذايي  در يك رستوران گران قيمت ميل كنيد بايد به ازاي هر نفر 20 لير بپردازيد و اگر بخواهيد در يك رستوران متوسط رو به بالا يك غذاي يك نفره ميل كنيد، حدودا 40 لير پرداخت ميكنيد. 
براي ساندويچ از مك دونالدز حدودا 15 لير پرداخت ميكنيد و قيمت آب معدني 2 لير و يك فنجان قهوه 8 لير است.

 

نوش جان!

راهنماي سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

چه فصلي به استانبول سفر كنم؟
استانبول هر فصل از سال زيبايي دارد و ارزش ديدن را دارد، اما با توجه به تغيير فصل، گردشگران در شهر نيز تغيير مي كنند. بهار و شروع تابستان زمان مورد علاقه بسياري از گردشگران است. ما توصيه مي كنم اولين سفر خود را به استانبول در ماه هاي مه و ژوئن انجام دهيد.
در تابستان، ميتوانيد با تورهاي شگفت انگيز قايقي سفر كنيد و وقتي كه زمستان مي رسد هوا بسيار سرد همراه با بادهاي شديد است اما اگر خوش شانس باشيد برف هاي اطراف آن را ميبينيد.

از چه چيز در استانبول اجتناب كنيم؟
ميتوان گفت شهر بزرگ استانبول شهري امن است. شايد شما افراد بي سامان زيادي را در خيابانها ببينيد اما اغلب اوقات آنها به شما آسيب نمي رسانند. به دليل درگيري هاي خاورميانه، بسياري از پناهندگان در خيابان استانبول زندگي مي كنند. 
منطقه اي به نام Tarlabasi Street در نزديكي ميدان Taksim  وجود دارد كه به علت وجود مواد فروشان بهتر است در طول شب در اين منطقه نباشيد.
از آنجايي كه در يك كشور مسلمان هستيم بايد به سنتها و عادات مردم احترام بگذاريم. زماني كه در حال بازديد از شهر هستيد نيازي نيست كه پوشش زيادي داشته باشيد اما زماني كه به مساجد و مكان هاي مقدس مي رويد، بايد پوششي مانند بلوز و شلوار مناسب، روسري و حتي جوراب به پا داشته باشيد.
اكنون كه اطلاعات مفيدي دريافت كرده ايد براي اولين تعطيلات خود برنامه ريزي كنيد و از سفر به شهر رويايي استانبول لذت ببريد!

براي اطلاعات بيشتر مي توانيد با مشاورين ما در آژانس مسافرتي مهرپرواز در ارتباط باشيد.

امتياز:
بازديد:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۴:۰۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی