مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يكي از هيجان انگيزترين سبك هاي گردشگري و جذب توريست كه صود اقتصادي قابل توجهي هم دارد. غذاها از قالب اصلي خودشون خارج و به يك سرگرمي، تفريح و حتي يك هنر تبديل شده اند. تجربه و امتحان غذاهاي جديد و خاص يك كشور يكي از مهم ترين اهداف گردشگران در طول سفر است. اگر وقتي به خاطرات سفرتان فكر مي كنيد قبل از هرچيز طعم و مزه غذايي خاص به ذهنتان مي آيد پس شما هم يك گردشگر غذايي محسوب مي شويد!

 گردشگري غذايي يا شكم گردي در سفر

تعريف گردشگري غذايي

به دنبال طعم هاي جديد و متفاوت!

اگر يكي از اهداف سفرتان تجربه و امتحان غذاها و نوشيدني هاي آن منطقه است پس شما هم يك گردشگر غذايي هستيد. مثلا به ايتاليا سفر كرده ايد تا حتما پيتزاي اصيل ايتاليايي را امتحان كنيد. به تور هند رفته ايد تا طعم تند و تيز غذاهاي سنتي هند را تجربه كنيد يا در سفر به كشورهاي آسياي شرقي، تجربه غذاهاي دريايي و عجيب و غريب اين منطقه را در اولويت برنامه هايتان قرار داده ايد!

گردشگري غذايي صرفا به معني سفر به يك كشور دور نيست و در سفرهاي نزديك و داخلي هم استفاده مي شود. در داخل يك كشور هر شهر غذاهاي سنتي و مخصوص به خود دارد كه مي تواند براي مسافران جذاب باشد. مطمئنا خيلي از ما بارها فقط براي كته كباب خوردن، ماهي كباب به شمال رفته ايم! يا با شنيدن مسافران تركيه و غذاهاي محشر آنتاليا به فكر سفر به آنجا افتاده ايم !! درست است؟ غذا آنقدر اهميت پيدا كرده است كه خود به تنهايي به يك هدف سفر تبديل شده است.

گردشگري غذايي يا شكم گردي در سفر

تركيب سفر و غذا

خيلي از ما بدون آن كه بدانيم يك گردشگر غذايي حرفه اي هستيم و خودمان نمي دانيم. حتما شما هم از آن دسته افراد هستيد كه قبل از سفر ليستي از بهترين غذاها و رستوران هاي كشور مقصد را تهيه كرده ايد تا در طول سفر حتما آن ها را تجربه كنيد. مثلا برنامه ريزي كرده ايد كه در سفر به تور پاريس حتما در يكي از كافه هاي مشهور اين شهر نان كروسان تازه و داغ و يك فنجان قهوه فرانسوي سفارش بدهيد. در تور استانبول دونر كباب و كوفته ها مشهور باقلوا بخوريد و در ايتاليا حتما پاستا و پيتزا را امتحان كنيد. مي بينيد؟

گردشگري غذايي يا شكم گردي در سفر

انواع سرو غذا

حتما بهترين حالت سرو يك غذاي جذاب و دلچسب در يك رستوران لوكس و آرام است. ولي امتحان يك طعم جديد در غذاهاي خياباني هم يكي از بخش هاي گردشگري غذايي است كه به دليل ارزان و در دسترس بودن طرفداران بسيار زيادي دارد. شايد هيچ غذايي به اندازه يك غذاي خياباني نتواند طعم واقعي آشپزي آن كشور را به شما نشان دهد. اين غذاها معمولا در محله ها و خيابان هاي شلوغ شهر فروخته مي شوند و فضاي جالب بازارهاي اغذيه فروشي و طعم خوشمزه اين غذاها يكي از بهترين تجربيات سفر خواهند بود.

 گردشگري غذايي يا شكم گردي در سفر

گردشگري غذايي در ايران

كشور ايران نيز قابليت جذب گردشگر غذا را دارد از آنجايي كه همراه دو كشور رم و چين سه مكتب آشپزي جهان هستند و همچنين به دليل تنوع فرهنگي و قومي كه در كشور وجود دارد تنوع غذايي فراواني وجود دارد . ۲۵۰۰ نوع غذا و ۱۰۹ نوع نوشيدني همراه با نان و شيريني در ايران شناخته شده است.

آژانس هواپيمايي مهرپرواز ارائه دهنده انواع تور هند مي باشد.

امتياز:
بازديد:
[ ۲۵ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۱۶:۵۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی