مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 8
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

موزه ملي گرجستان كه در كنار ميدان آزادي تفليس واقع شده است، يكي از مكان هاي ديدني گرجستان به شمار مي رود و سرتاسر سال توريست ها و گردشگران بسياري از سرتاسر دنيا براي مشاهده آن به تفليس مي آيند. بيشتر از 3.000 شي با ارزش كه مربوط به عصر برنز تا اوايل قرن بيستم هستند، در آن نگهداري مي شوند كه ميان آنها اشياء قيمتي و بسيار خاص ايراني زيادي به چشم مي خورد. آژانس هواپيمايي مهرپرواز براي شما مطلبي فراهم آورده است تا بدانيم اين اشياء با ارزش ايراني چگونه به اين موزه آورده شده اند.
موزه ملي گرجستان از 10 موزه متفاوت و به هم پيوسته تشكيل شده است. چهار عمارت جدا و دو مركز تحقيقاتي در سال 2004 به هم پيوستند و از اين رو موزه ملي گرجستان، بزرگترين و وسيعترين موزه كشور شكل گرفت. اين موزه مجموعه خيره كننده و بسيار خاص و نيز بين المللي از هنر را به معرض نمايش گذاشته است و گيرايي بسياري دارد و جزو جاذبه هاي توريستي گرجستان محسوب مي شود. نمايشگاه هاي موقتي در اين مجموعه برگزار مي شود كه باعث مي شود مجموعه به نمايش درآمده در موزه، گاهي تغيير كند.

موزه ملي گرجستان با تقاشي هاي كهن قاجاري

مسئولين اين موزه در تلاش هستند تا گردشگران و بازديدكنندگان را از ديدن عجايب و شگفتي هاي علمي، هنري، تاريخي و فرهنگي به تعجب و حيرت وادارند. مستنداتي از اولين انسان هايي كه در اوراسيا زندگي مي كردند، در كنار هنرهاي مسيحيان قرون وسطي، طلا و زرهاي بسيار درخشان به همراه جواهرات نقره از قلمروهاي تاريخي و سرزمين هاي باستاني، نقاشي هاي شگفت انگيز و فوق العاده هنرمندان معاصر گرجستاني در كنار شاهكارهاي استادان اروپاي شرقي، آسيايي و نيز روسي جزو ديدني هاي موزه هستند.
در سال 1998 نمايشگاهي از آثار قاجاري در اين موزه برگزار شد، كه در آن زمان به دليل وضعيت سياسي كه در گرجستان حكم فرما بود، آثار موجود در اين كشور به نمايش در نيامد و تابلوها نيز در تفليس ماند. يكي از دلايل اصلي اين جلوگيري از جابه جايي اين بود كه امكان خارج كردن نقاشي ها در بين نا آرامي هاي خيابان نبود و از ديگر دلايل آن، عدم ترميم و مرمت نقاشي ها به دليل هزينه بالا بود كه نمايش عمومي آن را غيرممكن مي كرد.
براي انتقال آثار ايراني دلايل گوناگون و مختلفي وجو دارد. گرجستان در سال هاي گذشتهو طي دوره هاي مختلفي، چندين بار جزوي از ايران بوده است و بناهاي ايراني مانند آتشگاه در تفليس كه به دوره ساسانيان بازميگردد و كاخ فيروزه در شهر بورجومي از جمله آثار به جاي مانده از اين دوران مي باشند. موزه ملي گرجستان نيز مجموعه نفيسي از اين آثار را در خود دارد و به نمايش گذاشته است كه اغلب آنها، نقاشي هاي قاجاري است.

موزه ملي گرجستان با تقاشي هاي كهن قاجاري


انتقال اين آثار در زمان فتحعلي شاه قاجار آغاز شد. سال 1827 ميلادي، جنگي بين ايران و روسيه شكل گرفت و حكومت تبريز به دست روس ها افتاد. بخش عظيمي از كشور گرجستان و شهر تفليس در دوران قاجار از نواحي شمالي ايران به شمار مي رفت، كه طبق عهدنامه گلستان، منطقه قفقاز كه شامل بخش وسيعي از گرجستان هم بود از ايران جدا شد و به خاك روسيه پيوست. در آن زمان نظاميان روسي، نقاشي هاي بسياري را به غنيمت گرفتند و آنها را به روسيه و گرجستان منتقل كردند. البته نظريه ديگري نيز وجود دارد، كه مي گويند، آثار به غنيمت گرفته شده تبريز، همگي به سنت پترزبورگ منتقل شده است و با توجه به روابط نزديكي كه در طول تاريخ ميان دو كشور بوده، آثاري كه در تفليس است، متعلق به ثروتمندان ايراني است كه ساكن گرجستان و يا ثروتمندان گرجي بوده است. توريست و گردشگران بسياري به تور گرجستان مي آيند و از اين موزه بسيار زيبا و عظيم ديدن مي نمايند و از تماشاي تمام آثاري كه در اين موزه است، شگفت زده مي شوند.
سالن عظيم الجثه اي در طبقه دوم موزه به نقاشي هاي قاجاري ايراني اختصاص داده شده است كه ميان آنها 50 نقاشي رنگ روغن، 400 اثر زير لاكي و هزار مينياتور وجود دارد. متاسفانه هنوز جزئيات آثار به شكل رسمي اعلام نشده است. يكي از ارزشمندترين آثار در اين مجموعه، نقاشي پرتره محمد شاه است كه در سال هاي اوليه سلطنت او رسم شده است. شاه در ايوان روي صندلي نشسته و لباس مخصوص سلطنت را بر تن دارد و تاج پادشاهي خود را بر سر نهاده است. در حال حاضر، اين نقاشي به انبار منتقل شده است تا نمايشگاهي ديگر در محل برگزاري، به نمايش گذاشته شود.

موزه ملي گرجستان با تقاشي هاي كهن قاجاري


در اين موزه فوق العاده، علاوه بر نقاشي هاي قاجاري، ديگر آثار ايراني همانند تابلوهاي نقاشي روي شيشه، ظروف فلزي با سبك هاي مختلف، قرآن هاي قديمي، آثار چوبي، قطعه كاشي هاي منقوش به طرح هاي اسلامي، فرش ها و پارچه هاي دست باف، سپر و كلاه خود، ظروف شيشه اي و سنگي ساخت ايران، شمشير نيز وجود دارد و در معرض ديد عموم هستند.
عكاسي براي استفاده شخصي، بدون فلش و استفاده از دسته سلفي، در ساختمان ها و گالري دائمي مجاز است، اما عكاسي و فيلمبرداري در نمايشگاه هاي موقت، براي هرگونه استفاده اي اكيداً ممنوع است و چنانچه يك نفر اين كار را انجام دهد، پيگرد هاي سخت قانوني دارد. عكاسي براي مقاصد تجاري و يا عكسي كه درآن چهره كاركنان موزه در آن مشخص باشد، بايد با اجازه و تاييد قبلي و اجازه نامه كتبي از اداره موزه ملي گرجستان باشند.
قيمت ورودي موزه براي بزرگسالان بسته به موزه هايي كه قصد بازديد از آن را دارند، مابين 3 الي 7 لاري متغير خواهد بود، و براي كودكان زير 6 سال رايگان است. براي افراد علاقمند به توضيحات بيشتر، تورهايي وجود دارد كه آنها به زبان انگليسي خواهند بود و براي تور خلاصه 45 لاري و تور كامل 50 لاري بايد هزينه پرداخت كرد.

موزه ملي گرجستان با تقاشي هاي كهن قاجاري

امتياز:
بازديد:
[ ۳ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۴:۲۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی