مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 8
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

شهر بورجومي از زمان شوروي سابق، به دليل آب هاي معدني شورش معروف بوده است. بورجومي شهر تفريحي كوچكي است كه در دره بسيار سبز كنار رود متكواري ساخته شده است. چنانچه به دنبال مقصدي جذاب و پر از آرامش و دنج و پياده روي هاي طولاني در هواي بسيار پاك هستيد، تور گرجستان و اقامت در شهر بسيار جذاب بورجومي، يكي از بهترين انتخاب ها براي شما خواهد بود. آژانس مسافرتي مهرپرواز قصد دارد، با مطلبي كوتاه اما پر از نكته ها و دانستني ها، شما را به گشتي كوتاه در شهر بورجومي ببرد:

طبيعت بي مانند
اين شهر به دليل داشتن چندين چشمه آب معدني، معروف است و در واقع شهرت اصلي آن به همين دليل مي باشد. آب معدني شهر بورجومي، خواص درماني بسياري دارد و به بيشتر از 30 كشور جهان صادر مي شود. وليكن اين موضوع را از ياد نبريد كه آب هاي معدني نبايد تنها دليل سفر شما به اين شهر نيست، طبيعت و محل قرار گرفتن شهر و نيز هواي بسيار مطبوع آن هم از ديگر دلايل جذب توريست ها و گردشگران مي باشد. اين شهر به تنهايي از جاذبه هاي گردشگري گرجستان به شمار مي رود.

طبيعت بي مانند
تاريخ شهر بورجومي
در سال 1810، سربازهاي روس اين چشمه هاي آب گرم معدني بهاره را كشف كردند و بعد از آن يكي از دولتمردان روس، بورجومي را به يك اقامتگاه تفريحي تبديل نمود. چند سال بعد از آن، در دهه آخر قرن نوزدهم ميلادي زماني كه "دوك مايكل رومانو" برادر تزار الكساندر دوم يك كاخ بسيار مجلل و زيبا، در نزديكي آن بنا نهاد، به محلي رايج و بسيار محبوب بين مردم تبديل شد. از دلايل ديگر محبوبيت و شهرت آن، درمان دختر نائب السلطنه تزاري روسيه در بورجومي بوده است. بعدها دو عدد از چشمه هاي بورجومي به نام نائب السلطنه و دخترش نام گذاري شد. در اواخر دهه 1990 صنعت گردشگري اين شهر تقريباً به صفر رسيد و زنگ خطري شد تا شهرداري اين شهر به دنبال راهكاري براي حل آن باشد. از آن زمان رفته رفته گردشگري اين شهر افزايش پيدا كرد به نحوي كه در فصل شلوغ و پر هياهوي تابستان مابين ماه هاي تير تا شهريور يافتن محلي مناسب براي اقامت در اين شهر به عبارتي غير ممكن است.


ديدني هاي شهر بورجومي


پارك آب معدني (Mineral Water Park) : به محض ورود به پارك ممكن است احساس مدرن بودن به پارك را داشته باشيد، اما اشتباه نكنيد، چرا كه اين پارك در ميان قرن 19 ميلادي ساخته شده است. بيشتر بازديدكنندگان پارك به منظور پر كردن شيشه هايشان از آب هاي گرم معدني، به اين مكان زيبا مي آيند. در پارك 4 شير آب يا همان فلكه آب براي اين منظور تعبيه شده است. اين شيرهاي آب در نزديكي اولين چاه كشف شده در شهر قرار دارند. در پارك آب معدني، چندين مجسمه و آبشار براي بازديد وجود دارند.

پارك آب معدني (Mineral Water Park)
موزه تاريخ محلي (Museum Of Local History) : ساختمان موزه به سبك گوتيك، در سال 1890 بنا شده است. درون موزه مي توانيد مجموعه اي از سلاح هاي برنزي مرتبط با سال ها قبل از ميلاد مسيح را مشاهده كنيد. همچنين مجموعه عظيمي از سكه هاي رايج از قرن 5 قبل از ميلاد الي قرن 10 ميلادي، وسايل شخصي ساكنين خانه رومانف ها ظروف اروپايي و شرقي، اسلحه، آثار گرافيكي و نقاشي را در كنار نمونه اي از جاذبه هاي طبيعي، همانند فسيل درختان ببينيد.

موزه تاريخ محلي (Museum Of Local History)
صومعه زارما (Zarma Monastery) : كليسا و برج ناقوس زارما در قرن 13 ميلادي ساخته شده اند و متعلق به مسيحيان اورتودوكس قرون وسطي هستند. اين امكان يكي از مهمترين نهادهاي تاريخي در توسعه علمي فرهنگي منطقه است. نماي صومعه داراي دكوراسيون كاملي است و داخل آن تماماً نقاشي شده است. به غير از نقاشي هاي مذهبي، چندين نقاشي پرتره از خانواده ژاكيل در قرن 14 ميلادي در اين مكان وجود دارد. بعد از فتح منطقه توسط عثماني ها در قرن 16 ميلادي، اين صومعه متروكه و تقريباً نابود شد و تا اوايل قرن بيستم اين وضعيت ادامه پيدا كرد. تا اينكه صومعه بازسازي شد. به هر حال برخي از ويژگي هاي منحصربه فرد و خاص آن در اين اتفاقات و طي اين جريانات از بين رفتند.

صومعه زارما (Zarma Monastery)
كاخ آبي فيروزه (Blue Palace Firuza) : فيروزه از زيباترين بناهاي تاريخي شهر بورجومي مي باشد كه در ورودي پارك آب معدني قرار گرفته است. اين كاخ در سال 1892 توسط سفير ايران بنا شد. اين بنا يك اثر باستاني فرهنگي بسيار خاص است. ساختمان تركيبي از سازه هاي ايراني، اروپايي و گرجستاني به شمار مي رود.

كاخ آبي فيروزه (Blue Palace Firuza)
قلعه گرجي (Gogia's Castle) : اين قلعه كه در شمال غربي شهر بورجومي قرار دارد و حوالي قرن 14 ميلادي ساخته شده است، متعلق به حكمرانان بورجومي لردهاي فتودالي بوده است. اين بناي تاريخي و بسيار زيبا امروزه Gogia Avalishvili نام دارد كه از نام حكمرانان بورجومي لردهاي فتودالي گرفته شده است.

قلعه گرجي (Gogia's Castle)

امتياز:
بازديد:
[ ۷ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۱۷:۱۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی