مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تپه كوريون در فاصله 18 كيلومتري ساحل ليماسول و همچنين در 4 كيلومتري روستاي اپيسكوپي (Episkopi) در ليماسول قرار گرفته است. اطلاعات و شواهد ابتدايي نشان از آن دارد كه دوران زندگي در اين منطقه مربوط به زمان 3900سال الي 5500سال قبل از ميلاد مسيح و يا به اصطلاح مربوط به دوران "نوسنگي" بوده است. اين در حالي است كه كشفيات تازه تر و دقيق تر از بقاياي اين شهر و آگورا و ديگر سازه ها و بازماندگان، نشان از آن دارد كه دوران زندگي در اين منطقه مربوط به اواسط و يا حتي اواخر دوره برنز بوده است. در كتب قديمي آمده كه شهر باستاني كوريون توسط آرگيوز (Argives) در قرن 12 قبل از ميلاد مسيح تأسيس شده است. اين شكل گيري تمدن و آمدن انسان ها به اين مكان، شايد به دليل تمدن ميسني بوده باشد كه باعث شده است، جمعيت به شرق روانه شوند. 
حفاري اصولي و حرفه اي در اين شهر باستاني از سال 1933 به دست موزه "پنسيلوانيا" بر روي بقاياي شهر آغاز شد و تا زمان جنگ جهاني هم ادامه پيدا كرد. در طول جنگ حفاري و كشف در اين شهر باستاني، متوقف شد و بعد از تمام شدن جنگ، از سر گرفته شد. حفاري در شهر كوريون به دست موزه تا سال 1954 ادامه پيدا كرد. پس از آن در سال هاي 1974 الي 1979 يك سازمان آمريكايي مطالعه و حفاري در اين منطقه را آغاز مي كند. همزمان با سازمان آمريكايي يعني حدوداً از 1975 الي 1998، يكي از متوليان كشف و نگهداري از آثار باستاني قبرس، نيز شروع به جستجو و كشفيات در شهر باستاني كوريون مي نمايد. آنها در كنار هم توانستند خانه گلادياتورها، آگورا، قصر سلطنتي و كليساي كوچكي در كنار استاديوم را حفاري كنند و از زير خاك بيرون بكشند. قابل ذكر است كه اين سازمان علاوه بر وظيفه اي كه براي حفاري كشفيات داشته، وقت و تمركز بسيار خاصي بر روي مديريت، حفظ و تبليغ و توسعه آثار باستاني شهر كوريون نيز داشته است كه در رابطه با توسعه و حفظ اين شهر باستاني بسيار زيبا و با قدمت، قدم هاي خوب و موثري برداشته است.
مهمترين آثار تاريخي كه در شهر باستاني هستند، عبارتند از:
آگورا، در ابتداي قرن سوم بعد از ميلاد مسيح، بنا شده است و برخي از قسمت هاي آن در اوايل دوره مسيحيت به بنا، افزوده شد اند. آگورا توسط ايوان هايي كه داراي ستون هاي مرمري بوده اند، از دو طرف محاصره شده است. حمام عمومي شهر و نيز آب انباري كه آب شهر را تامين مي كرده است هم در قسمت شمال غربي آگورا قرار گرفته اند.
خانه آشيل، تنها بخش اين منطقه است كه در انتهايي ترين قسمت شمال غربي كوريون نزديك به جاده قديم ليماسول- پافوس واقع شده است. اين خانه ويلايي كه در نيمه اول قرن چهارم بعد از ميلاد مسيح درست شده است، داراي اتاق هاي بسياري است و كفپوش تمام بخش ها از موزائيك مي باشد. جذاب ترين و بهترين قسمت اين خانه، موزائيك هايي است كه "داستان محبوب آشيل" از ديد هومر در كتاب "اديسه" را به تصوير مي كشد. 
خانه گلادياتور، در نيمه دوم قرن سوم بعد از ميلاد مسيح تأسيس شده است و در قسمت شرقي خانه آشيل قرار گرفته است. اين خانه داراي يك حياط مركزي با 4راهرو و تعدادي اتاق مي باشد كه همگي به حياط مركزي راه دارند. موزائيك كاري كف خانه به خصوص در قسمت شرقي و جنوبي آن، بسيار ديدني است و به طرز بسيار خاصي كار شده اند. 
آمفي تئاتر، كه در قرن دوم قبل از ميلاد مسيح بنا شده است، طي اتفاقاتي كه براي اين بنا پيش آمده بسيار عوض شده است و تحت تأثير اين اتفاقات تغييراتي داشته است و آن چيزي كه امروزه مشاهده مي كنيم، به قرن دوم و سوم بعد از ميلاد مسيح بازمي گردد. 
حمام و اتاق ها، مجموعه اي از حمام هاي عمومي و اتاق ها در جنوب شرقي كوريون ساخته شده اند. اين مجموعه كه داراي تعداد بسياري اتاق و حمام و نيز دو حياط مي باشد، اقامتگاه يكي از ثروتمندان اين منطقه بوده است كه در اواخر قرن چهارم و ابتداي قرن پنجم ميلادي ساخته شده است. 
هزينه ورود به شهر باستاني كوريون برابر 4.5 يورو
در اين شهر قديمي براي افراد معلول امكاناتي فراهم آمده است كه به راحتي بتوانند از تمام تقاط شهر بتوانند ديدن نمايند. 
براي رفاه حال مسافران و گردشگران تور قبرس شمالي، پاركينگ و نيز اتاق هاي استراحت تعبيه شده است. 
ساعت كار شهر كوريون: در روزهاي سرد و گرم سال، ساعت كار اين منطقه متعير خواهد بود، به عبارتي دو فصل گردشگري دارد. ساعت كاري در فصل هاي سرد سال: دوشنبه تا يكشنبه از ساعت 05:15 الي 17:15 و نيز در فصل هاي گرم سال  دوشنبه تا يكشنبه 08:15 الي 19:45 مي باشد.

جهت اطلاعات بيشتر از شرايط و قيمت ها مي توانيد با همكاران ما در آژانس مسافرتي مهرپرواز در ارتباط باشيد.

امتياز:
بازديد:
[ ۳ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۳:۴۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی