مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

فاماگوستا يكي از بهترين شهرهاي قبرس شمالي مي باشد كه سفر به اين شهر مي تواند خاطرات بسيار عالي و فراموش نشدني را براي شما به ارمغان بياورد. از مكان هاي تاريخي و باستاني گرفته، تا تفريحات هيجان انگيز و مراكز خريد و غيره، هرآنچه كه در يك سفر ايده آل انتظار داشته باشيد، همگي در تور قبرس شمالي، براي شما فراهم است. مسجد لالا مصطفي پاشا، يكي از برجسته ترين مكان هاي ديدني اين شهر به شمار مي رود.
مسجد لالا مصطفي پاشا در قبرس شمالي، پيش از هجوم عثماني ها و گرفتن كشور به دست آنها، مورد استفاده اش كليسا بوده است و درون آن نقاشي هاي متفاوتي ترسيم شده بود كه با تبديل آن به مسجد و يك مكان مذهبي، اين تصويرها هم پاك شده و از بين رفتند. مسجد لالا مصطفي پاشا، تقريباً 7 قرن قدمت دارد كه از قديمي ترين بناهاي قرون وسطي ايست كه در شهر فاماگوستا قرار گرفته است و هم اكنون از جاذبه هاي تاريخي قبرس شمالي به شمار مي رود. اين مسجد، در زمان هاي دور، به نام كليساي جامع سنت نيكولاس نام برده مي شده است و نيز مكاني براي مراسم مذهبي و عبادت مسيحيان بوده است كه براي تزئين و زيبايي آن از نقاشي هاي آبرنگي و مجسمه هاي گوناگون استفاده شده بود. اين مسجد سالانه گردشگران و توريست هاي بسياري را به خود جذب مي كند و اين امر، حاصل از جذابيت هاي شگفت انگيزي است كه در خود جاي داده است. 
ساخت اين بنا در سال 1298 ميلادي به دست "لوزئيان" شروع شد و بعد از سال هاي طولاني كوشش و تلاش و كار كردن پياپي بالاخره در سال 1400 به اتمام رسيد و كار احداث متوقف شد، پس از آن تا سال 1571 ميلادي قبل از هجوم عثماني ها به فاماگوستا، و به تصرف درآوردن شهر، كاربري كليسا داشت و بعد از آن كليساي جامع سنت نيكولاس، تبديل به مسجد لالا مصطفي پاشا شد و بعده ها مناره هاي مسجد نيز به آن اضافه شد و محلي براي عبادتگاه مسلمانان شد. نكته قابل توجه اين است كه نام فعلي مسجد، در سال 1954 از نام وزير اعظم عثماني ها برگزيده شده است كه در برابر "ونتيان" از سلطان مراد و قبرس حفاظت كرده بود. 
جذاب ترين و بهترين قسمت اين مجموعه، نماي غربي مجموعه است كه به كليساي جامع ريمز فرانسه شباهت دارد. نماي جلويي داراي سه قوس مي باشد كه تا به امروز به خوبي از آنها نگهداري شده و حفظ شده اند كه اين قوس ها از اوايل قرن 16 ميلادي به جاي مانده اند. در بالاي قوسي كه در وسط قرار گرفته است، آرم "جيوواني رنير" به چشم مي خورد كه در سال 1551 ميلادي، كاپيتان و فرمانده قبرس بوده است. همچنين چهارستون آن از جنس گرانيت مي باشد كه از دوره سالاميس به جاي مانده است. مسجد لالا مصطفي پاشا يا كليساي سنت نيكولاس يا مسجد سنت صوفيا قبرس كه يكي از بهترين و برترين و ديدني ترين جاذبه قبرس شمالي و شهر فاماگوستا است، يكي از بزرگترين ساختمان هاي قرون وسطي در محدوده مديترانه به شمار مي رود.

امتياز:
بازديد:
[ ۳ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۸:۳۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی