مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يكي از بهترين و محبوب ترين جشن هاي تايلند، جشن لوي كراتونگ است كه هر ساله در روز ماه كامل ماه دوازدهم سال قمري تايلند برگزار مي شود. اين روز در تقويم ميلادي معمولاً يك روز در ماه نوامبر است. بنابراين اين جشن يك فستيوال پاييزي تايلند به شمار مي رود. 
"لوي" به معناي شناور كردن و كراتونگ به معناي كلك، البته كلكي به شكل نيلوفر آبي و ساخته شده از برگ موز مي باشد. در اين جشن قايق هايي از گندم درست مي شوند و بر روي آنها با عود، شمع و گل پوشيده مي شود و آنها را روي آب شناور مي كنند. اين مراسم در سراسر كشور و به صورت ويژه اي در شهر سوخوتاي (Sukhothai)، پايتخت سابق تايلند برگزار مي شود.
در سحرگاه روز جشن، بسياري از مردم به نزديك ترين رودخانه به محل زندگي خود مي روند تا كلك هاي خود را كه شمع و عود روي آنها روشن كرده اند، جهت اداي احترام و تشكر از الهه آبها، در رود رها كرده و تمام كينه ها، پليدي ها و خشم ها را از خود دور مي كنند. همچنين مردم مو و ناخن خود را كوتاه كرده و آن را همراه با كلك خود رها مي كنند تا ناپاكي ها را از وجود خود پاك نمايند. مردم محلي بر اين باورند كه اين كار براي آنها خوش شانسي مي آورد و گناه ها و بدي ها را دور مي كند. تايلندي ها هنگام رها كردن كلك خود، همراه آن آرزويي مي كنند و بسياري بر اين باورند كه چنانچه شمع آنها تا زماني كه از نظر خارج نشده، روشن بماند، آرزوي آنها برآورده خواهد شد. در آيين بودايي اين عمل را نماد سفر روح انسان در دنياي مادي مي دانند. 

جشنواره لوي كراتونگ يا جشن ماه كامل و يي پنگ

يكي از جنبه هاي رومانتيك جشنواره لوي كراتونگ اقبال زوج هاي جوان به اهداي كراتونگ به آب است. دليل آن هم اين است كه زوج ها با دنبال كردن كراتونگ خود، آينده رابطه شان را مي بينند كه دوام خواهد داشت يا همانند كلك ها در آب فرو خواهد شكست. ريشه چنين باوري نيز در داستان ملكه سوخوتاي است كه كراتونگي را ساخته و براي تشكر از الهه آبها به جريان آب يكي از كانال هاي قصر سپرد تا پادشاه هم آن را به نشانه علاقه او ببيند. پادشاه نيز از اين شيوه ابراز علاقه بسيار خرسند شده و آن را به عنوان رسمي نو در پادشاهي خود اعلام كرد.
از اين رو مي باشد كه زوج هاي جوان بر اين باورند كه اگر كلك آنها تا زماني كه از نظرشان دور نشده بر روي آب بماند، عشق آنها نيز تا ابد دوام خواهد داشت. به همين دليل در اين شب مي توان حضور زوج هاي جوان را بيشتر از هر مراسم ديگري در شهر مشاهده كرد كه كراتونگ به دست به سمت رودخانه ها در حركتند. چنانچه شما تور تايلند پاييز 97 را رزرو كرده و يا قصد رزرو داريد و در ماه نوامبر در كشور تايلند باشيد، مي توانيد اين جشنواره زيبا را از نزديك مشاهده نماييد. 
جشنواره يي پنگ (Yi Peng) جشني همانند لوي كراتونگ مي باشد كه يك روز قبل از آن و در شهرهاي شمالي تايلند برگزار مي شود و تفاوتش با لوي كراتونگ در اين است كه به جاي روشن كردن شمع و انداختن آن درون رودخانه، آنها را توسط بالن به هوا مي فرستند و با اينكار بر اين باورند كه بد اقبالي از آنها دور خواهد شد. 
همزمان با اين جشن، مسابقه ملكه زيبايي تايلند نيز برگزار مي شود.

جشنواره لوي كراتونگ يا جشن ماه كامل و يي پنگ

جهت مشاهده و مطالعه رويدادهاي بسيار مهم و پاييزي در سراسر دنيا مي توانيد به وبسايت آژانس هواپيمايي مهرپرواز مراجعه نماييد. 

همچنين مي توانيد از طريق ارتباط با ما، يعني آژانس مسافرتي مهرپرواز تمامي اطلاعات لازم و كافي از تور تايلند و رزرو هتل و خريد بليط را كسب نماييد.

امتياز:
بازديد:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۱۱:۱۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی