مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

چكش اشميت Schmidt Hammer چيست؟

چكش اشميت يكي از رايج ترين و پرمصرف ترين ابزارهاي ضربه زني است، كه در صورت استفاده صحيح مي تواند وسيله اي با ارزش باشد. اما بي دقتي و استفاده بدون تشخيص پارامترهاي موثر ميتواند به نتايج نادرستي منجر گردد. چكش اشميت روشي سريع و كم هزينه و غيرمخرب هم در آزمايشگاه و هم در محل ميباشد . از چكش اشميت براي ارزيابي قسمت‌هاي مشكوك بتن نيز مي‌توان استفاده كرد. هم چنين مي‌توان با استفاده از چكش اشميت، ويژگي‌هاي دو قسمت مختلف از بتن را با هم مقايسه كرد. هنگامي كه چكش اشميت بر سطح بتن فشرده مي‌شود، پلونگر يا لاستيك سر چكش با فشار كه از سوي بتن به خاطر خاصيت ارتجاعي‌اش بر آن وارد مي‌شود، به عقب بازمي‌گردد. اين نيرو و انرژي وارد شده به چكش اشميت اندازه گيري مي‌شود و با استفاده از ثابت‌هاي خاص، مقاومت بتن و ديگر ويژگي‌هاي آن اندازه گيري مي‌شود. به طور كلي مي‌توان گفت كه بتني كه داراي مقاومت و سختي كمتري است، انرژي بيش‌تري را جذب مي‌كند و ارتجاع آن كم‌تر است. در مقابل بتني كه داراي مقاومت بالا و سختي زياد است، بيشتر انرژي را به چكش اشميت بازمي‌گرداند. چكش‌هاي اشميت داراي نموداري بر روي بدنه‌ ي خود هستند كه هم‌زمان ميزان مقاومت بتن را نشان مي‌دهند. يعني در همان زمان آزمايش مقاومت بتن مشخص مي‌شود و ديگر نيازي به محاسبات ديگري نيست.  آزمايش چكش اشميت بر پايه اين نكته بنا شده كه قابليت ارتجاعي يك جرم الاستيك به سختي سطح آن جرم (در اين جا بتن) بستگي دارد.

واتراستاپ WaterStop چيست ؟

آب‌ بند يا واتر استاپ ( Waterstop ) عنصري مورد استفاده در سازه‌ هاي بتن است كه براي جلوگيري از نفوذ مايعات (مخصوصا آب) در مفاصل و درزهاي آن تعبيه مي‌شود. در توليد واتراستاپ‌ها از مواد مختلف و گسترده ‌اي استفاده مي‌شود كه هر كدام داراي ويژگي‌هاي خاص خود مي‌باشند. بنا به نيازهاي مورد نظر در هر سازه، جنس واتر استاپ مورد نظر انتخاب مي‌شود. نحوه‌ ي عملكرد و كاربرد واتر استاپ‌ها به اين صورت است كه آن‌ها طول مسير جريان و حركت آب و يا مايعات ديگر را طولاني مي‌كند تا آب نتواند نفوذ كند. همه‌ ي واتر استاپ‌ها معمولا داراي آج هستند كه باعث چسبندگي و افزايش طول مسير آب مي‌شود. نوارهاي آب‌ بند كننده واتراستاپ بايد داراي انعطاف ‌پذيري زياد بوده تا با ابعاد و حجم سازه‌هاي بتني و با پيچيده شدن نوع مقاطع و شرايط اجرا تغيير شكل يافته و متناسب با ابعاد و اندازه‌ هاي سازه از نظر ضخامت، پهنا، نوع آج‌ها و تغييرات حفره و ... طراحي گردند. از جمله مهمترين ويژگي‌هاي كيفيتي واتراستاپ درصد ازدياد طول، مقاومت كششي و سختي آن بوده كه بايد با الزامات استاندارد مطابقت داشته باشد و همچنين ماندگاري واتراستاپ در شرايط مختلف از جمله محيط‌ هاي قليايي حائز اهميت است و بايد مورد توجه قرار گيرد، در غير اين‌ صورت واتراستاپ در محيط قليائي بتن كيفيت خود را به سرعت از دست داده و دچار تغيير حالت گشته و منجر به نشت و بروز ساير مشكلات كيفي نظير ترك‌ خوردگي و نشست تكيه‌ گاهي سازه و ... مي‌گردد .

تست التراسونيك بتن چيست ؟

تست التراسونيك يا تست سرعت پالس هاي التراسونيك يك از انواع آزمايش هاي غير مخرب براي سنجش ميزان همگني و مقاومت بتن مي باشد. با انجام آزمايش التراسونيك بتن ما مي توانيم ضمن ارزيابي كيفي مقاومت بتن، به كيفيت دانه بندي در بتن در قسمت هاي مختلف و همچنين منحني دانه بندي بتن دست پيدا كنيم. اين آزمايش هم چنين نشان مي دهد كه آيا ناپيوستگي هايي مانند ترك و غيره در بتن وجود دارد يا خير. در صورت وجود ناپيوستگي و ترك در بتن، به وسيله‌ ي اين آزمايش مي توانيم عمق ترك هاي موجود را تخمين بزنيم.  

بتن متخلخل يا اسفنجي چيست ؟

بتن متخلخل يك واژه است و طبق تعريف، ماده اي است با اسلامپ صفر كه اجازه مي دهد آب از آن عبور كند منابع آب زيرزميني را تغذيه كند و مواد تشكيل دهنده آن سيمان پرتلند، سنگدانه درشت، مقدار كم يا فاقد ريزدانه،آب و مواد افزودني مي باشد. اين عناصر در نهايت بتن سخت شده با حفرات مرتبط را توليد مي كنند. طول عمر خدمت دهي روسازي متخلخل حاوي سنگدانه هاي درشت، حدودا 50-30 % بيشتر از روسازي معمولي است . دانه بندي و اندازه سنگدانه هاي درشت، نسبت آب به مواد سيماني و ميزان تراكم، بر اندازه حفرات اثر ميگذارند و معمولا 8-2 ميليمتر هستند. معمولا براي ساخت بتن متخلخل از درشت دانه هاي با اندازه يكسان استفاده مي شود كه ميتوان به راحتي به درصد حفرات بيش از 15 %رسيد. اين طرح هاي اختلاط عمدتا داراي نفوذپذيري بالا و مقاومت ناكافي مي باشند. اندازه سنگدانه، دانه بندي و مقدار سنگدانه مصرفي در مخلوط بتن متخلخل، همگي از عوامل تاثير گذار بر مقاومت فشاري بدست آمده مي باشند. افزايش مقدار خمير سيمان به معناي افزايش مقاومت كلي مخلوط بتن متخلخل مي باشد. افزايش در سطح خمير سيمان، مي تواند به راحتي از طريق استفاده از سنگدانه ريز بدست آيد. با استفاده از سنگدانه ريز، سطح مخصوص سنگدانه ها بيشتر شده و خمير سيمان سطح گسترده تري از سنگدانه ها را پوشش مي دهد. نتايج نشان داد كه نسبت آب به سيمان بهينه 0.32 تا 0.34 مي باشد. مشخصات خمير سيمان در بتن متخلخل تنوع گسترده اي نسبت به بتن معمولي دارد. خمير سيمان استفاده شده در بتن متخلخل بايد چسبندگي و عدم رواني بالايي داشته باشد.

فوم بتني چيست؟

فوم بتن (concrete foamed ) يا بتن سبك به عنوان مصالحي كه چگالي آن بطور قابل ملاحظه اي از بتن معمولي پايين تر است ميتواند نقش موثري در كاهش وزن ساختمان ها، به ويژه در قسمت غيره سازه اي داشته باشد. فوم بتن پوششي ست سبك و مقاوم كه براي مصارف گوناگون در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد. از مهمترين و گسترده ترين موارد كاربرد فوم بتن, كف سازي طبقات ساختماني ست. اجراي فوم بتن با استفاده از دستگاه فوم بتن با سرعت بالايي انجام ميشود و بعد از اتمام كارهاي تاسيساتي ميتوان كف همه طبقات ساختمان را با آن پوشاند. به جاي پوكه ريزي در كف, استفاده از تركيبات فوم بتن باعث سبك سازي كف شده و عايق بندي حرارتي و صوتي كف ساختمان را انجام ميدهد. يكي ديگر از موارد استفاده از فوم بتن ساخت ديوارهاي يكپارچه در انواع سالن ها, سردخانه ها, گرم خانه ها و … ميباشد.

ماستيك چيست؟

ماستيك محصولي است كه از آن براي آب بندي استفاده مي‌شود. يكي از ويژگي‌هاي مهم و مثبت ماستيك‌ها اين است كه پس از كيورينگ نيز حالت انعطاف پذير خود را حفظ مي‌كند. هم چنين از اين محصول بر روي سطوحي از جنس ديگر نيز قابل استفاده است. بر روي سطوحي از چوب، آلومينيوم، شيشه و سنگ مرمر نيز مي‌توان از ماستيك استفاده كرد. برخي پيمان‌ كاران از ماستيك به عنوان نوعي اتصال دهنده استفاده مي‌كنند. به طور مثال از آن براي اتصال پنجره‌ها به سازه‌ي اصلي ساختمان استفاده مي‌شود. ترك‌هاي موجود در حمام و دستشويي را مي‌توان به وسيله‌ي ماستيك پر كرد تا از درز آب و رطوبت جلوگيري شود. در كف ‌پوش‌ها و كف بام نيز از محصولات مختلف و متنوع ماستيك‌ها مي‌توان براي درزگيري و آب بندي بتن استفاده نمود. از انواع ماستيك ها مي توان به ماستيك پايه قيري، ماستيك درزبندي بتن، ماستيك گرم، ماستيك پلي يورتان اشاره كرد. ماستيك‌ها معمولاً چيزي در حدود ۵ سال عمر دارند و پس از آن بايد جايگزين شوند تا كيفيت مطلوب و مورد نظر از بين نرود. ضروري است كه پيش از قرار دادن ماستيك در سطح مورد نظر، آن سطح كاملاً خشك و تميز باشد.

دوغاب چيست ؟

دوغاب يك محصول اختلاطي است كه به دليل رواني زياد عموما براي پر كردن فضاهايي كه امكان دسترسي به آنجا وجود ندارد و همچنين آب بندي آن نقاط مد نظر است مورد استفاده قرار ميگيرد. پر كردن درز لاي كاشي هاي حمام و دستشويي و سراميكها كاربرد عمومي استفاده از آن است. اما استفاده از آن براي آب بندي تونلها و متروها و همچنين اطراف لوله هاي گاز ميدانهاي حفاري استفاده صنعتي و خاص دوغاب ميباشد. طرح اختلاط موارد استفاده دوغاب براي هر كدام از كاربردهاي بالا متفاوت ميباشد. دوغاب به‌طور عمومي به سوسپانسيون‌هاي با ويسكوزيته نسبتا بالا گفته مي‌شود. يك دوغاب مي‌تواند آميزه‌اي باشد به‌ صورت زير: مخلوطي از آب و سيمان. در كارهاي درز ها مخلوط آن سيمان سفيد و پودر سنگ و آب ميباشد. اين اختلاط در كاربردهاي صنعتي افزودني هاي ديگري را طلب ميكند.

سيمان چيست ؟

اولين بار در تاريخ بشر كاري كه در زمينه تهيه مخلوط مصنوعي از سنگ آهك و خاك رس براي تهيه  سيمان ( آهك آبي ) صورت گرفت ، در كشور فرانسه و توسط ويكات در ابتداي قرن نوزدهم بود . ويكات، سنگ آهك و خاك رس را با هم مخلوط كرد و سپس به همراه آب اين مخلوط را آسياب نمود و دوغاب حاصله را پخت. با توجه به مشخصه فوق سيمان مي تواند داراي تركيبات متفاوتي باشد و اصولا جزو ملات هاي آبي محسوب مي گردد . ملات هاي آبي از دوران گذشته شناخته شده بودند . از جمله اين ملات ها آهك است كه مصري ها و يوناني ها با مخلوط كردن آن با خاكستر آتشفشاني ، خاك آجر و آب به نوعي آهك آبي دست مي يافتند كه خاصيت سخت شدن و فشار پذيري  داشت . با به كار بردن اين ساروج رومي ها توانسته اند ساختمان هاي عظيمي بسازند كه هنوز بقاياي آن ها پس از گذشت چند هزار سال پا بر جا و قابل مشاهده باشد .

 

 جهت مشاهده محصول و اطلاع از نحوه خريد و قيمت محصولات بتن مي توانيد با مشاوران فني كلينيك بتن ايراندر ارتباط باشيد و يا با شماره هاي زير در تماس باشيد .

021-45872

021-44604438
021-44464877
021-44549511

 

 

 

 

 

 

 

 

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۱۴:۰۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی