مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاريخ و فرهنگ ديديم تركيه
ديديم قدمت تاريخي بلندبالا و فرهنگ و تاريخ بسيار پيچيده اي دارد. اين تاريخ پيچيده را مي توان در جاذبه هاي گردشگري و اماكن تاريخي ديديم مشاهد كرد و فرهنگ غني آن را نيز مي توان در آداب و رسوم مردم ديديم و غذاهاي اصيل آن ها ديد. اگر شما هم علاقه به مسائل تاريخي و فرهنگي داريد و دوست داريد كه يك تمدن ارزشمند تاريخي و فرهنگي را از نزديك ببينيد، سفر به ديديم براي شماست! اما به شما توصيه مي كنيم كه قبل از سفر به ديديم اين مطلب را بخوانيد و نشانه هايي از تاريخ و فرهنگ ديديم را مطالعه كنيد تا سرنخ هايي از تاريخ و فرهنگ ديديم را در ذهنتان داشته باشيد و در مدت زمان اقامتتان در تور ديديم، يك به يك آن ها را كشف كنيد و يك سفر تاريخي فرهنگي به تمام معنا را تجربه كنيد. 

ديديم تركيه

شهر باستاني ميلتوس
 شهر باستاني ميلتوس در ديديم يكي از قديمي ترين سكونت گاه هاي اين منطقه بوده است كه قدمت آن به 3000 سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد. در قرن 7 پيش از ميلاد مسيح، شهر باستاني ميلتوس در ديديم به پايتخت تجاري جهان تبديل شد و دليل آن هم وجود 4 بندرگاه در آن بوده است. شهر باستاني ميلتوس يكي از ارزشمندترين جاذبه هاي گردشگري ديديم است كه هنوز كه هنوزه مي توان با بازديد از آن قدمت و عظمت تاريخ ديديم را با تمام وجود لمس كرد. اين شهر باستاني در ديديم هر بازديدكننده و هر توريستي را متحير مي كند و عظمت آن هر كسي را در جا ميخكوب ميكند.يكي از قسمت هاي شهر باستاني ميلتوس كه در نوع خودش يك شگفتي تمام عيار محسوب مي شود،مدرسه منطق ميلسيان است كه توسط تالس (Thales) يكي از 7 فيلسوف اصلي جهان باستان تاسيس شده است. اين مدرسه زادگاه ايده هاي مدرن بوده است و تاثير زيادي در منطق جهانيان گذاشته است. جالب است كه بدانيد يافته هاي حفاري شده در ميلتوس و معبد آپولو در موزه ميلتوس نگهداري مي شوند و به همين دليل است كه شهر باستاني ميلتوس يكي از مهمترين و جذاب ترين اماكن ديدني ديديم محسوب مي شود و بازديد از آن از واجبات سفر به ديديدم به شمار مي آيد. بازديد از شهر باستاني ميلتوس در تور ديديم حقايق جذابي را از جهان باستان برايتان مشخص مي كند كه مطمئنا شما را هم شگفت زده مي كند! جالب است كه بدانيد اولين حفاري ها در ميلتوس در سال 1899 شروع شد و تا سال 1938 به جز دوران جنگ جهاني اول، پيوسته ادامه پيدا كرد. اين حفاري ها دوباره بعد از جنگ جهاني دوم از سر گرفته شد و آثار باستاني فوق العاده ارزشمندي در آن كشف شد كه همان طور كه گفته شد همگي آن ها در موزه ميلتوس نگهداري مي شوند. به هر حال ميلتوس يكي از جذاب ترين اماكن ديدني تركيه است كه رازهاي زيادي را درون خود حفظ كرده است!

شهر باستاني ميلتوس

معبد آپولو در ديديم
معبد آپولو نيز از جاذبه هاي گردشگري ديديم به شمار مي آيد كه به قدري بزرگ است كه احتمالا شما هم وقت نكنيد از همه جاي آن ديدن كنيد.فضاي داخلي معبد آپولو در ديديم در زمان جهان باستان يك مكان ارزشمند مقدس بوده است و در آن پيشگويي هاي زيادي انجام مي شده است. جالب است كه بدانيد مردمان زيادي در آن زمان براي پيشگويي به معبد آپولو مراجعه مي كردند و در قبالش هزينه سنگيني پرداخت مي كردند. در دوران روم 122 ستون در مبعد آپولو در ديديم ساخته شده است كه امروزه تخريب شده اند، اما همين خرابه هايي كه از آن باقي مانده است نيز به خوبي گذشته با شكوه ديديم را روايت مي كنند.

معبد آپولو در ديديم

جاده مقدس ديديم
يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري ديديم، جاده مقدس است. اين جاده مقدس شهر باستاني ميلتوس را به آپولو متصل مي كرده است و يك جاده سنگي طولاني بوده است. جالب است كه بدانيد يك سري از كفپوش هاي سنگي جاده مقدس ديديم در سال 101 ميلادي ساخته شده است و همين مسئله نشان از قدمت ارزشمند اين جاده مقدس در ديديم دارد. به هر حال حتما در مدت زمان اقامتتان در تور ارزان ديديم از جاده مقدس نيز ديدن كنيد و فرصت ديدن اين نشان تاريخي ارزشمند ديديم را از دست ندهيد.
غذاهاي محلي ديديم 
غذاهاي ديديم بسيار متنوع هستند و هر كدامشان داستان هاي زيادي در پس خود دارند. اين غذاهاي متنوع محلي را مي توانيد يك به يك در رستوران هاي جذاب ديديم امتحان كنيد و طعم هاي اسرارآميز آن ها را يك به يك تجربه كنيد. يك عالمه رستوران و كافه در ديديم ساخته شده است كه در آن ها انواع غذاهاي سنتي تركيه اي سرو مي شوند. غذاهاي دريايي از جذاب ترين غذاهاي ديديم هستند كه تاريخ بلندبالايي در شكل گيري دستورپخت هاي آن نهفته است و دليل باب شدن آن ها هم لوكيشن ديديم در كنار دريا بوده است. بسياري از غذاهاي ديديم از گياهان و سبزيجات درست مي شود و به همين دليل است كه معمولا وجترين ها (گياهخواران) از سفر به ديديم اظهار رضايت و خشنودي مي كنند! جالب است كه بدانيد قدمت غذاهاي ديديم و در مجموع غذاهاي تركيه اي به 1300 سال پيش باز مي گردد. جالب است كه بدانيد يك سري نوشيدني هاي خاص نيز در ديديم وجود دارد كه نشان از فرهنگ و تاريخ پيچيده ديديم دارند و حتي سبك خاصي براي سرو آن ها وجود دارد و هنوز حالت سنتي خودشان را حفظ كرده اند.همان طور كه ديديد و حدسش را زده ايد، سفر به ديديم يك سفر كاملا تاريخي، فرهنگي است و يك مقصد گردشگري ارزشمند محسوب مي شود.  البته ديديم با امكانات تفريحي و سواحل بي نظيري كه دارد، براي توريستان ماجراجو نيز مقصد مسافرتي جذابي است و هر گونه امكانات تفريحي كه فكرش را كنيد، در آن تعبيه شده است. به هر حال اگر شما هم دوست داريد كه اين شهر تاريخي و جذاب را از نزديك ببينيد و قدم به فضاي فرهنگي اين شهر بگذاريد، مي توانيد براي رزرو تور ارزان ديديم با همكاران ما در آژانس مسافرتي مهر پرواز تماس بگيريد.

غذاهاي محلي ديديم

 

 

امتياز:
بازديد:
[ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۶:۴۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی