مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

چرا به آنتاليا سفر كنيم ؟
درباره آنتاليا
شهر آنتاليا در تركيه قرار دارد و مدرنيته و زندگي سنتي را با هم ادغام كرده است . جاذبه‌هاي تاريخي شهر، كنار امكانات و تفريحات مدرن، از آنتاليا يك مقصد گردشگري كامل درست كرده است . مساحت اين شهر 478 كيلومتر مربع مي‌باشد . آنتاليا در منطقه مديترانه و در غرب تركيه واقع شده است و اين شهر از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به درياي مديترانه، از شرق به شهر سريك، از غرب يه شهر كوركوتلي و از جنوب غرب به شهر كمر احاطه شده است . تنها رودخانه اين منطقه، رود آكسو مي‌باشد كه در انتها به آبشار دودن اطلاق مي‌شود . تا كنون ساكنان اوليه آنتاليا نامشخص مانده‌اند . بنا به شواهد تاريخي نام اين شهر از آتالوس دوم، پادشاه پرماگون گرفته شده‌است كه در 150 سال قبل از ميلاد مسيح بر آن حكومت مي‌كرده است . در حفاري هايي كه در سال 2008 از ناحيه "دوگو گاراجي" آنتاليا صورت گرفته، مشخص شده‌است كه روزگاري اين شهر پايگاه نيروي دريايي رم و داراي ناوگان‌هاي قدرتمندي بوده‌است . بعد از اين حفاري معلوم شد اين شهر بيشتر از آنچه تخمين زده مي‌شد، در حدود 300 سال قبل از ميلاد مسيح وجود داشته‌است . در سال 133 قبل از ميلاد، آنتاليا كه بخشي از جمهوري رم بوده‌است . در همان سال آتالوس سوم جهت حكمراني بر كل امپراطوري رم در حين عزيمت، جان خود را از دست داده‌است . اين شهر در زمان رم باستان داراي رونق و رشد چشمگيري بوده‌است . مسيحيت در قرن دوم ميلادي در اين شهر گسترش يافت . در دوران امپراطوري بيزانس، آنتاليا يكي از شهرهاي مهم بوده است .
 
اگر كسي از شما بخواهد تعدادي از شهرهاي پربازديد اروپا را نام ببريد، احتمال بسيار زياد لندن، پاريس و رم اولين شهرهايي خواهند بود كه به آنها اشاره مي‌كنيد . احتمالاً شگفت‌زده مي‌شويد اگر بدانيد كه طبق گزارش بيزينس اينسايدر، آنتاليا، اين شهر نه چندان مشهور، نه تنها يكي از پربازديدترين شهرهاي اروپا، بلكه از پرگردشگرترين شهرهاي جهان مي‌باشد . طبق رتبه‌بندي 100 شهر گردشگري برتر سال 2017 در يورومانيتور اينترنشنال، كه بر اساس داده‌هايي مانند تعداد پروازهاي ورودي بين‌المللي انجام مي‌شود، آنتاليا با بيش از 10 ميليون گردشگر در سال، چهارمين شهر پربازديد اروپا است . اين شهر باستاني، كه در ساحل فيروزه‌اي تركيه قرار گرفته است، به عنوان يك شهر تفريحي ساحلي از معروفيت و شهرت بسياري برخوردار است .
اطلاعات ضروري در آنتاليا
آنتاليا امروزه يكي از محبوب‌ترين مقصدهاي گردشگري در تركيه مي باشد كه در خليج آنتاليا قرار دارد و بزرگترين شهر سواحل مديترانه‌اي غرب تركيه به شمار مي‌رود . در بخش تاريخي اين شهر مي‌توانيد در اقامتگاه‌هاي سنتي، خانه‌هاي تاريخي به سبك عثماني اقامت كنيد . گشتن در شهرهاي تاريخي و باستاني اطراف آنتاليا، فرصتي بي‌نظير براي سفر در دل تاريخ است . سواحل زيبا يكي ديگر از جذابيت‌هاي آنتاليا براي گردشگران و توريست‌هاي تور آنتاليا است . علاوه بر اينها، مي‌توانيد از بهترين موزه‌ها در شهر ديدن نماييد .
اختلاف ساعت با تهران : (1:30-) يك ساعت و نيم از تهران عقب‌تر است . زبان رسمي : تركي . واحد پول : لير تركيه . نوع برق شهري : 230 ولت / 50 هرتز . كد كشور : 90+ . شماره هاي اظطراري : 112 . جهت رانندگي : راست . فرودگاه بين‌المللي : فرودگاه آنتاليا .
وضعيت آب و هوا در آنتاليا
آنتاليا آب و هواي مديترانه‌اي با تابستان‌هاي گرم و خشك و زمستان‌هاي ملايم و باراني دارد . حدود 300 روز از سال آفتابي است . ميانگين دماي هواي دريا بين 16 درجه در زمستان و تا 27 درجه در تابستان است . جولاي گرم‌ترين ماه سال در آنتاليا است و ميانگين دماي هوا در تين ماه، حدود 28 درجه است . سردترين ماه سال، ماه ژانويه با ميانگين دماي هواي 10 درجه ايست . مرطوب‌ترين ماه سال، ماه دسامبر است و ميانگين بارش در اين ماه به 210 ميلي‌متر مي‌رسد .
 
حمل و نقل در آنتاليا
در شهر آنتاليا گزينه‌هاي متفاوتي براي حمل و نقل عمومي وجود دارد كه شامل اتوبوس‌هاي عمومي، واگن‌هاي برقي، ميني‌بوس‌ها، تاكسي‌ها و دالموس‌ها مي‌شود كه تمامي آنها راحت و مناسب و ارزان هستند . از فرودگاه به مركز شهر آنتاليا، اتوبوس و يا ميني بوس وجود ندارد و بايد تاكسي بگيريد، اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه پيش از سوار شدن، در مورد كرايه به توافق برسيد .
مكان هاي ديدني آنتاليا
مكان‌هاي گردشگري آنتاليا بسيار زياد هستند، به خصوص كه خط ساحلي گسترده‌اي با منطقه‌هايي كه شامل استراحتگاه‌هاي كوچك براي تعطيلات است، همگي باعث شده تا اين شهر به اندازه كافي قابليت ديدن و شناختن داشته باشد . آنتاليا به دليل موقعيت جغرافيايي و گذشته‌اي كه داشته است، شهري تاريخي نيز محسوب مي‌شود، از اين رو داراي جاذبه‌هاي تاريخي بسياري است كه چند نمونه از آنها به شرح ذيل مي‌باشد : شهر قديم آنتاليا، موزه آنتاليا، مناره يولي، بندر قديمي، برج و باروي رومي، دروازه هادريان، شهر باستاني ترمسوس، شهر باستاني آسپندوس، شهر باستاني پرگه، چشمه‌هاي كارستي، غار كارائين، غار كوكاين، شهر تاريخي فاسليز، المپوس و چيمائرا، موزه باستان‌شناسي، موزه ميني‌سيتي، موزه و خانه آتاتورك، سونا‌اينان‌كرك، موزه اسباب‌بازي . همچنين جاذبه‌هاي تفريحي متعددي در تين شهر وجود دارد و نيز در ساحل‌هاي شهر، مي‌توان از ورزش‌هاي آبي موتوري و غيرموتوري نهايت لذت را برد .
 
غذا و رستوران در آنتاليا
تا زماني كه در آنتاليا هستيد، غذاهاي خوش‌طعم و لذيذ آنتاليا همانند صبحانه سنتي تركي، كباب تركي، لحم‌عجين (پيتزاي تركي)، ياپراك سارما، دلمه، مرغ و برنج تركي، بادمجان شكم‌پر، سوپ عدس، سوپ ماست، كادايف و شيريني‌هايش را امتحان كنيد . در اين شهر ساحلي و بي‌نظير، رستوران‌هاي بسيار متعددي و با كيفيتي وجود دارد كه در اكثر آنها غذاي دريايي از غذاهاي اصلي به شمار مي رود اما در منوي رستوران‌ها انواع متفاوتي از غذاها وجود دارد تا انتخاب براي هر نوع سليقه‌اي راحت باشد . رستوران‌هاي فوق‌العاده‌اي در شهر آنتاليا وجود دارد . از جمله آنها مي‌توان به پاناروما، كن‌كن، فسيليتي، مايدانوز كوفته، بستني دوكاني، پييازيچي مصطفي، تيريتچيزاده، پيسكاتوره، لارا باليك اويل، آينالي، سرپمه باليكيوي و ... اشاره كرد كه تجربه هر كدام از آنها مي‌تواند تجربه اي فراموش نشدني را در سفرتان، برايتان بسازد .
مراكز خريد در آنتاليا
چند نمونه از مراكز خريد آنتاليا عبارت است از : بازار اصلي و قديمي آنتاليا، مركز خريد ميگروس، مركز اوت‌لت ديپو با تخفيف‌هاي ويژه، بازار لائورا يك بازار آخر هفته معروف در آنتاليا، مركز خريد ترا‌ سيتي، مركز خريد شيمال براي خريد‌هاي لوكس، فروشگاه بوينر اسپورت مخصوص لباس‌هاي ورزشي .
 
سوغاتي شهر آنتاليا
تركيه از زمان‌هاي دور، دوران شكوفايي جاده ابريشم، مكاني طلايي و بسيار عالي و به عبارتي بهشتي براي خريد و فروش و همچنين تجارت بوده‌است . امروزه نيز در بازارها و مراكز خريد اين كشور رونق، شور و اشتياق خاصي مشاهده مي‌شود . به غير از محصولات و كالاهاي داخلي تركيه، محصولات برندهاي معتبر و معروف دنيا در زمينه‌هاي متفاوت، از مد و پوشاك گرفته تا لوازم و وسايل منزل را مي‌توانيد در تركيه خريداري كنيد . تعدادي از مهمترين محصولات عرضه شده در بازارهاي آنتاليا كه به عنوان سوغات نيز مورد توجه گردشگران و توريست‌هاي خارجي قرار مي‌گيرد عبارت است از : زيورآلات و جواهر، محصولات چرمي، پوشاك، روغن زيتون، فرش دستباف، شيريني و ادويه‌جات، سفال‌هاي دست‌ساز و محصولات ابريشمي .
براي رزرو و خريد بليط آنتاليا به صورت آنلاين، مي‌توانيد به صفحه مربوطه مراجعه كنيد و از خدمات خريد اينترنتي و غيرحضوري بهره‌مند شويد .

امتياز:
بازديد:
[ ۳ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۳:۴۳ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی