مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

استانبول
استانبول يا قسطنطنيه بزرگ‌ترين شهر كشور تركيه و مركز فرهنگي و اقتصادي آن است. اين شهر در كنار تنگه بسفر و درياي مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسيا و اروپا را از يكديگر جدا مي‌كند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره قرار دارد. بندر طبيعي شاخ طلايي يا خليج در اين شهر واقع است. به دليل وجود اين موقعيت و شرايط تور استانبول، بسيار پرطرفدار است و استانبول يكي از پر گردشگرترين شهرهاي دنيا محسوب مي‌شود.
اين كلان‌شهر به عنوان پايتخت فرهنگ اروپا در سال 2010 انتخاب شده‌است. همچنين از لحاظ تعداد گردشگران خارجي سومين شهر توريستي جهان به‌شمار مي‌رود. در آغاز كه اين شهر را در دههٔ 660 پيش از ميلاد مسيح بنا كردند، بوزانتيون ناميدندش كه به نظر مي‌رسد از شخصي به نام بوزاس گرفته شده باشد. پس از آنكه كنستانتين كبير اين شهر را به عنوان پايتخت جديد شرقي امپراطوري روم برگزيد، شهر نزد مردم به كنستانتينوپل به معناي «شهر كنستانتين» معروف گشت. اگرچه كنستانتين سعي كرد نام (Nea Roma) به معناي «رم جديد» را بر آن بگذارد، اما اين نام نزد مردم مقبول نيفتاد و فراگير نگشت. مسلمانان كه از قديم با روميان مراوده داشتند، اين شهر را قسطنطنيه يا قسطنطينيه ناميدند. نام ديگر شهر استانبول بود كه از عبارت يوناني εἰς τὴν Πόλιν (با تلفظ ايستيم بولين) به معناي «به سوي شهر» گرفته شده بود. در سال 1770 ميلادي سلطان مصطفي سوم با ضرب سكه‌هايي كه روي آن نام اسلامبول (اسلام‌شهر) نقش بسته بود، تلاش كرد اين نام را فراگير كند. در دورهٔ جمهوريت و از روز 28 مارس سال 1930 ادارهٔ پست تركيه از تمامي كشورهاي جهان خواست تا در مكاتبات خود از نام استانبول استفاده كنند.
 
آب و هواي استانبول
تابستان‌هاي گرم و مرطوب و زمستان‌هاي سرد، باراني و برفي ويژگي آب و هواي استانبول است. ميزان بارش ساليانه استانبول به‌طور ميانگين 870 ميلي‌متر است. ميزان رطوبت نيز اغلب زياد است.
به‌طور متوسط بيشترين درجه حرارت در طول ماه‌هاي مختلف زمستان بين 7 درجه سلسيوس و 9 درجه سلسيوس است. بارش برف در استانبول براي يك يا دو هفته در طول فصل زمستان عادي است؛ اما يكي از اين بارش‌ها مي‌تواند سنگين باشد. غالباً اين بارش در بين ماه‌هاي دسامبر و مارس رخ مي‌دهد.
در ماه‌هاي تابستان از ژوئن تا انتهاي سپتامبر به‌طور ميانگين درجه حرارت روزها از 28 سلسيوس شروع مي‌شود. گرمترين ماه، ژوئيه با متوسط درجه حرارت 23.2 درجه سلسيوس و سردترين ماه، ژانويه با متوسط درجه حرارت 5.4 درجه سلسيوس است. بالاترين درجه حرارت ثبت شده در استانبول 40.5 درجه سلسيوس در آگوست سال 2000 و پائين‌ترين درجه حرارت 16.1- درجه سلسيوس در فوريه سال 1927 بوده‌است.
اين شهر تا حدودي بادخيز است و به‌طور متوسط سرعت باد حدود 17 كيلومتر در ساعت دارد. تابستان خشك‌ترين فصل است، هر چند تابستانها هم بارش باران وجود دارد. توصيه مي‌شود قبل از رزرو و خريد بليط استانبول، شرايط آب و هوايي منطقه را بررسي نماييد و بعد اقدام به تاييد آن كنيد.
 
اطلاعات ضروري استانبول
استانبول بزرگ‌ترين شهر كشور تركيه و مركز اقتصادي و فرهنگي آن است. نزديكي تركيه به ايران و تشابه فرهنگ‌ها باعث شده كه اين شهر يكي از محبوب‌ترين مقصدهاي گردشگري خارجي براي ايرانيان باشد. جالب است بدانيد كه شهرهاي تبريز و اصفهان در ايران با استانبول خواهرخوانده هستند. تور استانبول يكي از پر فروش‌ترين تورها در ايران است و دليل اين اتفاق، موقيعت جغرافيايي، مذهب، فرهنگ و اقتصاد اين شهر مي‌باشد.
اختلاف ساعت با تهران يك ساعت و نيم عقب تر از تهران (1.30-). زبان رسمي: تركي. واحد پول لير تركيه. نوع برق شهري 230 ولت/50 هرتز. كد كشور 90+. شماره‌هاي اضطراري 112. جهت رانندگي راست. فرودگاه بين المللي : فرودگاه بين المللي آتاتورك .
بهتر است كجا اقامت كنيم براي سهولت بازديد از جاذبه هاي گردشگري استانبول
براي اينكه به برترين و مشهورترين جاذبه‌هاي گردشگري استانبول به راحتي دسترسي داشته باشيد، بهترين مكان براي اقامت منطقه‌ي شهر قديم استانبول يا سلطان احمد است. در اين منطقه با بيشتر جاذبه‌هاي تاريخي شهر فقط چند دقيقه پياده فاصله داريد. مسجد آبي، كاخ توپ‌قاپي و اياصوفيه كمتر از 5 دقيقه پياده با هم فاصله دارند. هتل‌هاي زيادي در اين منطقه وجود دارند كه چشم‌اندازهاي زيبايي از اين جاذبه‌ها و تصاوير حيرت‌انگيزي از بسفر را به نمايش مي‌گذارند.
براي رفتن به مناطق ديگر شهر هم مشكلي نخواهيد داشت چون وسايل حمل و نقل عمومي در شهر به وفور وجود دارد. يكي ديگر از مكان‌هاي محبوب براي اقامت در استانبول، حوالي برج گالاتا و منطقه‌ و ميدان تقسيم است. در ادامه با تعدادي از بهترين هتل‌ها و مراكز اقامتي استانبول آشنا مي‌شويم كه براي سر زدن به جاذبه‌هاي شهر، موقعيت مكاني مناسبي دارند.
 
مناطق ديدني استانبول
استانبول يكي از ديدني‌ترين و جذاب‌ترين كلانشهرهاي دنيا است؛ شهري كه طي قرن‌هاي متمادي، تحت سلطه‌ي امپراطوري‌هاي متعدد قرار گرفته است و در مرز دو قاره‌ي آسيا و اروپا قرار دارد. اين شهر در حدود سال 1000 ميلادي پايه‌گذاري شده است. استانبول به خاطر گذشته‌ي پر فراز و نشيب و تاريخ پر تلاطمش، آثار تاريخي متعددي از دوران مختلف تاريخ دارد. جاذبه‌هاي تاريخي اين شهر به قدري ديدني است كه همه‌ي سليقه‌ها را راضي مي‌كند. اين شهر زيبا، چهار جاذبه‌ي گردشگري مهم و مشهور دارد كه عبارت‌اند از موزه‌ي اياصوفيه، كاخ توپ‌كاپي، مسجد آبي و بازار بزرگ. علاوه بر اين چهار جاذبه‌ي اصلي و مهم، هزاران جاذبه‌ي تفريحي، تاريخي و طبيعي ديگر در استانبول وجود دارد كه مي‌توانيد روزها براي تماشاي آنها وقت بگذاريد بدون اينكه خسته شويد. البته بيشتر جاذبه‌هاي اين شهر، حوالي بخش تاريخي آن متمركز شده‌اند اما در نواحي دورتر هم جاذبه‌هايي وجود دارد كه براي سر زدن به آنها مي‌توانيد برنامه‌ريزي كنيد. چند نمونه ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري استانبول به شرح ذيل است : بازيليكا سيسترن (Basilica Cistern)، هيپودروم(Hippodrome)، موزه باستان شناسي استانبول، مسجد سليمانيه، بازار ادويه، كاخ دلمه باغچه استانبول، كليسا چورا، مسجد رستم پاشا، خيابان استقلال و ميدان تقسيم .
خريد در استانبول
قرار گرفتن شهر استانبول در مسير تجاري بين شرق و غرب، سبب شده كه اين شهر از زمان‌هاي دور، جاي خوبي براي خريد و داد و ستد باشد. از اشياي عتيقه گرفته تا انواع فرش و زيورآلات و لباس، در استانبول با بهترين كيفيت به فروش مي‌رسند.
فروشگاه‌هاي بسيار شيك، مراكز خريد متعدد، فروشگاه‌هاي برندهاي معروف، بازارهاي قديمي، همه در گوشه و كنار اين شهر قرار گرفته‌اند. چند نمونه از اقلامي كه مي‌توانيم در استانبول خريداري نماييم عبارتند از : فرش و گليم، پارچه و ملحفه، جواهرات و طلا، اشياء هنري و صنايع دستي، كفش‌هاي دست دوز، ظروف و اشياء سراميكي، خوراكي و ادويه .
 
هتل‌هاي لوكس و خاص در استانبول
اين شهر با توجه به شرايط و موقعيتش داراي تعداد بي‌شماري هتل مي باشد كه هر نوع سليقه را راضي نگه دارد و هركس با توجه به بودجه و علايق خود، بهترين انتخاب را داشته باشد. ليست 10 هتل برتر و بسيار لوكس تركيه به شرح ذيل مي‌باشد :
1.هتل راديسون بلو سيسلي(Radisson Blu Sisli Hotel)
2.هتل آلكاوكلر كبان(Alkoclar Keban Hotel)
3.هتل پوينت بارباروس(Point Hotel Barbaros)
4.هتل هيلتون گاردن اين استانبول گلدن هورن(Hilton Garden Inn Istanbul Golden Horn Turkey)
5.هتل مارمارا تقسيم(Hotel The Marmara Taksim)
6.هتل سنت رجيس استانبول(The St. Regis Istanbul)
7.هتل رنتا بوتيك(Renata Suites Boutique Hotel)
8.هتل رافلز استانبول(Raffles Istanbul)
9.هتل فور سيزن استانبول(Four Seasons Hotel Istanbu)
10.هتل شراتون گرند استانبول(Sheraton Grand Istanbul Atasehir)

امتياز:
بازديد:
[ ۵ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۹:۰۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی