مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاج محل يكي از مشهور ترين بناهاي ديدني آگرا در هند مي باشد كه در 200 كيلومتري دهلي نو پايتخت هند واقع شده است و يكي از عجايب هفتگانه جديد دنيا به شمار مي رود . اين بنا به دستور شاه جهان ، پنجمين امپراطور گوركاني هند به منظور يادبود همسر ايراني خود ، به نام ارجمند بانو بيگم مشهور به ممتاز محل كه در سال 1632 ميلادي در سفر جنگي ، به هنگام وضع حمل فوت كرد ، بنا شد . خود شاه جهان نيز بعد از او در همين مكان به خاك سپرده شد . نام اين بنا ، ايراني است ، معماري اين سازه شكوهمند ادغامي از معماري ايراني ، اسلامي و هندي است و در ساخت آن 20.000 معمار و هنرمند از نقاط مختلف آسيا به خصوص ايران ، هند ، آناتولي و آسياي ميانه شركت داشته اند . تاج محل آگرا در سال 1632 ميلادي آغاز به ساخت شد و در سال 1647 به پايان رسيد .  براي شركت در تورهاي هند اگر مي خواهيد از قيمت تور هند اطلاعي كسب كنيد مي توانيد به صفحه مربوطه مراجعه كرده و پكيجي مناسب براي خود انتخاب كنيد .

شاه جهان جايگاهي را در كنار رود يمونا جمنا براي اين بناي بسيار بزرگ انتخاب كرد . تاج محل آرامگاهي است با 58 متر بلندي ، 56 متر پهنا كه در نزديكي آگرا ، بر روي يك تخته عظيم 100 متر در 100 متر از جنس مرمر ، ساخته شده است . اين بناي عظيم در يك باغ پهناور 18 هكتاري قرار گرفته است ، كه در مركز اين باغ يك نهر آب طولاني وجود دارد كه به شيوه باغ هاي ايراني درست شده است . شاه جهان دوم قصد داشت براي خود نيز روبروي تاج محل ، براي خود آرامگاهي بسازد و با پلي اين دو را به هم متصل كند به نشانه آنكه پيوند او و همسرش از جريان زمان هم در مي گذرد ، قرار بود كه نماي آن بر خلاف تاج محل كه از سنگ مرمر سفيد بود ، از سنگ مرمر سياه ساخته شود كه سرنوشت اجازه ساخت آرامگاه دوم را نداد و او در كنار همسر خود به خاك سپرده شد . تاج محل از سال 1983 جزو ميراث جهاني يونسكو در آمده است . در دو طرف بنا اصلي تاج محل ، دو بناي كوچكتر و قرينه به چشم مي خورد كه در سمت غرب يك مسجد سه گنبدي وجود دارد كه از ماسه سنگ ساخته شده است ، در سمت شرق ، بنايي است كه زماني به عنوان مهمان سرا از آن استفاده مي شده است .
جهت اطلاع از قيمت تور ارزان دهلي آگرا جيپور به سايت آژانس هواپيمايي مهرپرواز مراجعه كنيد .
امتياز:
بازديد:
[ ۷ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۳:۴۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی