مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سميرنا (Smyrna) كه گاهي اسميرنا نيز نام برده مي شود، يكي از بهترين و معروف ترين و نيز محبوب ترين استان ها و شهرهاي تابستاني است كه قدمتش به دوران باستان بازميگردد. ما در آژانس مسافرتي مهرپرواز براي شما مطلبي تهيه كرديم تا نگاهي به تاريخ سميرنا و باقيمانده و بازمانده آن، يعني ازمير در عصر امروزي و مدرن بياندازيم. چنانچه به تور ازمير سفر كرديد، در نظر داشته باشيد تا وقتي را براي بازديد از اين مكان تاريخي اختصاص دهيد تا بتوانيد تاريخ و گذشته اين منطقه را از نزديك لمس كنيد.

تاريخچه سميرنا
طبق گفته هاي سايت حفاري "يشيلوا هيوك" واقع در بورنووا، اين منطقه متشكل از ازمير كنوني است كه در حدود 3.000 سال قبل از ميلاد مسيح به محلي براي سكونت تبديل شد. اگرچه در دوران باستان ساخته شده و شكل گرفته است، اما داراي موقعيت شهري بسيار قدرتمند و متعلق به اتحاديه يونان بوده است. سميرنا هميشه افتخارش اين بوده است كه "هومر" يكي از ساكنانش بوده، وي از درياي مجور استفاده كرده و كه به كشتي هاي تجاري يوناني اجازه دريانوردي در مركز ليديا (پادشاهي در آسياي صغير) را مي داد كه اين موضوع سميرنا را به مسير تجاري نسبتاً مهمي بين آناتولي و درياي اژه تبديل نموده و موجب شكوفايي آن از هفتم قبل از ميلاد مسيح شد.
هنگامي كه قسطنطنيه به مركز حكومت تبديل شد، سميرنا نفوذ خود را با كاهش تجارت از دست داد. در دوره عثماني، زماني كه سرزمين متعلق به سلسله آيدين سابق به عثماني تبديل شد، اين منطقه به بخشي از امپراطوري مبدل شد. تا اواخر قرن نوزدهم، جمعيت سميرنا، بيشتر يوناني بوده اند، و به عنوان مركز بسيار مهم مالي و فرهنگي براي جامعه عمل مي كرد. همچنين يونان تا 1919 سميرنا را به اشغال خود درآورد تا هنگامي كه ارتش مصطفي كمال آتاتوك تركيه، در سال 1991 وارد شهر شد و به جنگ يونان-تركيه خاتمه داد. در اين هنگام بود كه آتش عمدي (مشهور به آتش بزرگ سميرنا) در يونان و بخش هاي ارمني سميرنا، شعله ور شد كه البته درمورد عامل اصلي اين حادثه اختلافات نظري وجود دارد. بعد از اين رخدادها، جمعيت سميرنا به صورت چشمگيري كاهش پيدا كرد، زيرا ساكنان بسياري به سرزمين هاي بومي خود فرار كردند و هرگز باز نگشتند. سال ها بعد در 28 مارچ 1930، قانون خدمات پستي تركيه نام شناخته شده بين المللي اين شهر و استان را به ازمير تغيير داد.

سميرنا شهر تاريخي يونان، ازمير كنوني

محل تجمع باستاني سميرنا
يكي از مناطق بازمانده بسيار مهم شهر تاريخي سميرنا، محل تجمع آن، به عبارتي مركز زندگي اجتماعي، قضايي، هت=نري و سياسي اين منطقه است. باقي مانده هاي تاريخي شامل پنج بخش هستند از جمله دروازه باسيليكا استونا و بازار، اين محل تجمع، كه در زلزله و زمين لرزه خراب شد در سال 178 بعد از ميلاد مسيح، طبق دستور امپراطوري ماركوس آروليوس بازسازي شد و امروزه به عنوان يكي از بزرگترين محل هاي تجمع ايونيا كه بهترين شكل از آن محافظت شده باقي مانده است. اين منطقه و محل تا دوره بيزانس قابل استفاده بوده است و ساخت قبرستان عثمانيان، در اين محل، آن را در مقابل هجوم پيشرفت هاي مدرن محافظت نمود.

سميرنا شهر تاريخي يونان، ازمير كنوني

امتياز:
بازديد:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۰۶:۱۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی