مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

در شهر اردبيل داستانهايي در مورد قلعه ي تاريخي وجود دارد كه هر كس در قرون گذشته به بازديد آن رفته به شكل اسرار آميزي ديگر باز نگشته است. همراه با آژانس مسافرتي مهر پرواز با قلعه آدم خوار اردبيل آشنا شويد.

تاريخچه قلعه آدام خوار اردبيل

 قلعه آدام خوار يا قلعه بويني يوغون يا گردن گلفت در روستاي كورعباسلو و ۳۵ كيلومتري اردبيل قرار دارد. اين قلعه داراي قدمت ۳۰۰۰ ساله است كه مربوط به اواخر دوره مانايي و اوايل دوره هخامنشي مي باشد. اما در مورد اين قلعه افسانه هاي گوناگوني وجود دارد از جمله اينكه اين قلعه در تسخير جن و آدم خوراها بوده و در قرون گذشته هركس به بازديد آن رفته به طرز سحر آميزي بازنگشته است و به گفته مردم محلي قلعه او را بلعيده است.سرنوشت افرادي كه به ديدن اين قلعه مي رفتند به نوعي مشخص نبود و همين باعث شد كه اين قلعه به قلعه آدم خوارها شهرت پيدا كند و داستانهاي زيادي در مورد آن روايت شود. (مجله گردشگري آژانس گردشگري مهرپرواز را دنبال كنيد.)

قلعه بويني يوغون،آدم خوار،اردبيل-مهرپرواز

رمز و راز قلعه بويني يوغون اردبيل

اما علت مرموز بودن اين قلعه چيست؟ در مورد ساختار و معماري آن بايد گفت كه قلعه آدم خوارها بسيار محكم است و رو قطعات غول الپيكر سنگي بنا شده است. به عبارتي ديگر اين قلعه داراي استحكام بسيار زيادي است به صورتي كه مردمان محلي گذشته اين تصور را مي كردند كه حتما نيروي فرا زميني باعث گم شدن افراد بازديد كننده آن وجود دارد و چون ارتفاع ديوارها بسيار بلند بوده و به 300 متر مي رسد به اين خرافات دامن زده است.امروزه با بررسي معماري عجيب و حيرت انگيز بويني يوغون يا گردن كلفت علت اينكه آن را قلعه آدم خوارها مي گويند مشخص شده است. ديوارهاي قلعه بويني يوغون به دليل ارتقاع زياد باعث شده اين قلعه غيرقابل نفوذ گردد در نتيجه كساني كه به اين قلعه مي‌رفته‌اند، يا در اين محل گم مي شدند و يا راهي براي خروج از آن مكان را پيدا نمي‌كرده‌اند و در همان محل جان خود را از دست مي دادند.

البته شهرت اين قلعه تنها به آدمخوار بودنش نيست بلكه نشانه‌‌هايي از تمدن ۴۵۰۰ ساله و آثاري پيش از دوران مفرغ، عصر اشكاني و دوران اسلامي در آن به چشم مي خورد، همچنين مصالح به كار رفته آن از جنس سنگ و ساروج مي باشد.
نخستين ساكنان اين قلعه ترسناك به علت سكونت در ارتفاعات سرد براي دستيابي راحت به آب در بالاي قلعه، حوضچه‌‌هاي سنگي ساخته‌‌اند. حوضچه‌هايي كه به ترسناك تر بودن و جادويي تر بودن اين محل مي افزود.اين حوضچه هاي سنگي منجر به ذخيره‌‌سازي آب برف و باران مي شده و باعث شده خانوارهاي زيادي در اين محل سكونت داشته باشند.

طبق گفته كارشناسان، بقاياي اين بناي سنگي كه در قسمت جنوب غربي قلعه قرار دارد، بخشي از تأسيسات دفاعي و ارتباطي قلعه در آن دوران بوده است. البته كارشناسان باستان‌‌شناسي اردبيل بر اين باورند كه با وجود آثاري از ۴ هزار سال قبل در اين منطقه، بيشتر رونق بويني يوغون يا گردن كلفت در دوران اشكاني و در موقع جنگ ايران و روم بوده است.

حتي عده اي از كارشناسان گفته اند كه وسعت ۳۰۰ هكتاري و چند لايه‌اي بودن قلعه،سكونت انسان از دوره اشكاني تا دوره صفوي را نشان مي دهد.بر اساس گفته كارشناسان، قرار داشتن قلعه آدمخوار يا بويني يوغون در اين منطقه‌اي منجر به حفاظت افراد در صورت حمله ي دشمن و يا بلاياي طبيعي مي شود هر چند كه از نظر دست ‌يابي به آب و غذاي كافي محل صعب‌العبوري مي باشد. با اين حال اين قضيه كه اين قلعه‌اي در دوره ايي از زمان هم نجات بخش جان افراد و هم صعب‌العبور بوده اينكه به قلعه آدمخوار معروف گردد بسيار عجيب است. ( قيمت تورهاي خارجي را از آژانس توريستي مهرپرواز بخواهيد)

امتياز:
بازديد:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۳۶:۵۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی