مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آنتاليا، امروزه يكي از بهترين و محبوب ترين مقاصد گردشگري در تركيه محسوب مي شود كه در خليج آنتاليا واقع شده است و در سواحل مديترانه اي غرب تركيه قرار گرفته است . اين شهر تركيب بسيار زيبايي از زندگي سنتي و مدرنيته امروزي است ، جاذبه هاي تاريخي و باستاني در كنار تفريحات و امكانات بي نظير مدرن و امروزي ، از آنتاليا يك مقصد گردشگري كامل و بي نقص ساخته است . تفريح و گشت و گذار در شهرهاي تاريخي اين شهر ، فرصتي بسيار مناسب و عالي براي سفر به دل تاريخ است . سواحل بسيار زيبا به همراه تفريحات و فعاليت هاي آبي متفاوت و گوناگون نيز از ديگر جذابيت هاي آنتاليا مي باشد .


اطلاعات ضروري آنتاليا

اختلاف ساعت با تهران : 1:30- (يك ساعت و نيم عقب تر)
زبان رسمي : تركي
واحد پول : لير تركيه
كد كشور : 90+
شماره هاي اضطراري : 112 
جهت رانندگي : راست
فرودگاه : فرودگاه بين المللي آنتاليا

وضعيت آب و هوا آنتاليا

آنتاليا داراي آب و هواي مديترانه اي با تابستان هاي گرم و خشك و زمستان هاي ملايم و باراني است . تقريباً 300 روز از سال آفتابي است . همچنين ميانگين دماي هواي دريا بين 16 درجه در زمستان و نيز 27 درجه در تابستان است . جولاي گرمترين ماه سال در آنتاليا است و دماي هوا در اين ماه به 28 درجه مي رسد . سردترين ماه سال ژانويه مي باشد كه دماي هوا در اين ماه نيز به 10 درجه مي رسد. براي شروع سفر مي توانيد  تور آنتاليا پرواز سان اكسپرس را رزرو كنيد.

شهر آنتاليا


بهترين زمان براي سفر به آنتاليا

بهترين زمان سفر به آنتاليا ماه آوريل است ، البته ماه ‌هاي آوريل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگري در اين شهر است . ماه‌ هاي ژانويه تا مارس چندان براي سفر مناسب نيستند چرا كه در اين ماه‌ ها ، ممكن است هوا به شدت سرد شود و بازديد از جاذبه هاي توريستي و گردش در ساحل ‌ها سخت خواهد بود .


هزينه هاي سفر به آنتاليا

متوسط هزينه هاي روزانه در سفر به تركيه به شرح ذيل مي باشد . 
سفر ارزان : بيش از 135 لير تركيه
سفر ميان رده : 150 الي 350 لير تركيه
سفر لوكس : بيش از 350 لير تركيه

جاذبه هاي گردشگري آنتاليا

آنتاليا يك شهر ساحلي با جاذبه هاي گردشگري فراواني است كه مسافران تور آنتاليا را بسيار سرگرم مي كند. مناطق تاريخي اين شهر، براي افرادي كه علاقمند به تاريخ و همچنين براي باستان شناسان بسيار جذاب مي باشد و در اين شهرهاي كوچك تاريخي، جاذبه هاي بسياري منتظرند تا خودنمايي كنند. محل اقامت خود را كه مشخص كرديد، مي توانيد بعد از آن، براي خود تورهاي نيم روزه و يا يك روزه را ترتيب دهيد تا بتوانيد از تمام جاذبه هايي كه اطراف محل اقمتتان قرار دارند، ديدن نماييد. جدا از سازه هاي تاريخي و باستاني، آنتاليا تفريحات بسيار مهيج و عالي دارد كه مي توانيد از آنها نهايت لذت را ببريد. سواحل شني و آفتاب سوزان نيز از ديگر جاذبه هاي اين شهر به شمار مي روند. در ادامه چند نمونه از جاذبه هاي توريستي آنتاليا را برايتان نام مي بريم تا بتوانيد با كمك خواندن اين مطلب، از سفر خود نهايت استفاده را ببريد و حسابي در تور آنتاليا پرواز پگاسوس خوش بگذرانيد.


شهر قديم آنتاليا (Kaleci)
خانه هاي باستاني و قديمي ساخت اين محله متعلق به دوره عثماني هاست. اين محله براي قدم زدن و گشت و گذار ساخته شده است. خانه هاي اين محله كه داراي ديوارهاي سفير رنگ و سقف هاي قرمز هستند، با ظرافت و زيبايي بازسازي شده اند.

بندر قديمي آنتاليا
امروزه يكي از جاذبه هاي توريستي و مكان هاي ديدني آنتاليا، بندر قديمي مي باشد كه در يك فرو رفتگي و در يك صخره ايجاد شده و به وجود آمده است. در اين بندر و در مقابل آب هاي زلال و شفاف درياي مديترانه بوتيك هاي متعدد، بازار، كافه هاي بسيار زيبا و نيز قايق هاي تفريحي وجود دارد.

برج ساعت آنتاليا

 

موزه آنتاليا
يكي از مكان هاي بسيار جذاب آنتاليا، براي علاقمندان به تاريخ، موزه باستان شناسي آنتاليا مي باشد. نمايشگاه هاي بسيار ديدني در اين موزه، برترين و بهترين دستاوردهاي باستان شناسان در سرتاسر سواحل تركيه را در معرض ديد گذاشته اند.

مناره ييولي (Yivli Minare) آنتاليا
به فرمان سلطان علاءالدين كيقباد، پادشاه سلجوقي بين سال هاي 1219 الي 1236 مناره اي در آنتاليا بنا شد كه امروزه نماد شهر آنتاليا مي باشد و متفاوت ترين جاذبه ديدني آنتاليا به شمار مي رود كه يكي از برترين نمونه هاي معماري سلجوقي مي باشد.


دروازه هادريان (Hadrian) آنتاليا
ورودي هاي متعددي براي شهر قديمي وجود دارد، يكي از آنها نيز به نام دروازه هادريان معروف شده است. ديوارهاي بخش شرقي شهر، به خوبي نگهداري شده اند و دروازه هادريان يكي از قابل توجه ترين قسمت هاي اين ديواره هاي قديمي اين منطقه مي باشد. 
برج و باروي رومي، شهر باستاني آسپندوس، شهر تاريخي ترمسوس، شهر باستاني پرگه، المپوس و چيمائرا، چشمه هاي كارستي، غار كارائين و غار كوكاين از ديگر جاذبه هاي توريستي و ديدني آنتاليا به شمار مي روند كه بازديد از آنها مي تواند سفر فراموش نشدني در تور آنتاليا پرواز اطلس گلوبال را براي شما به ارمغان آورد.


در آنتاليا كجا اقامت كنيم؟


بايد هدفتان از سفرتان را مشخص كنيد و بعد از آن دنبال بهترين مكان براي اقامت باشيد. چنانچه هدف اصلي شما گشت و گذار و بازديد از جاذبه ها و اماكن تاريخي باشد، بهتر است كه در شهر قديمي آنتاليا با خيابان هاي سنگ فرش شده و خانه هاي قديمي عثماني اقامت كنيد كه شما را به دل تاريخ خواهند برد. اما اگر كه به آفتاب و ساحل علاقمند هستيد، پيشنهاد مي كنيم كه در شهر ساحلي و نيز تفريحي لارا اقامت كنيد تا تفرجگاه هاي چند منظوره و لوكس آن منطقه، تمامي نيازهاي شما را برآورده كنند.


هتل هاي لوكس آنتاليا


هتل مردان پالاس (Mardan Palace):
هتل بسيار زيباي مردان پالاس در ساحل لارا قرار دارد و باعث شگفتي تمام مهمانان مي شود. فضاي داخلي آن الهام گرفته از دوران عثماني است و داراي استخرهاي بسيار مجلل و اتاق ها و سوئيت هاي بسيار شيك و مدرن مي باشد كه يكي از بهترين و لوكس ترين اقامتگاه هاي آنتاليا محسوب مي شود.


هتل باروت لارا (Barut Lara):
از ديگر هتل هاي منطقه لارا كه به نسبت قيمت مناسب تري دارد و فضاي آن بسيار دنج و خصوصي است، هتل باروت لارا (Barut Lara) مي باشد.


هتل آي سي رزيدنس (IC Hotels Residence):
هتل بسيار لوكس ديري كه در منطقه لارا وجود دارد، هتل آي سي رزيدنس مي باشد كه داراي ويلاهاي مدرن و بسيار مجهز مي باشد و استخر هاي خصوصي و كلبه هاي ساحلي آن، مهمانان را شگفت زده مي كند. 

هتل هاي آنتاليا


غذاهاي محلي آنتاليا

در تركيه زياد مشكل غذا پيدا نخواهيد كرد، چرا كه رژيم غذايي تركيه شباهت بسياري به ايراني ها دارد. بنابراين قطعاً غذايي پيدا خواهيد كرد كه مناسب ميلتان باشد. 
صبحانه تركي: صبحانه سنتي تركي، از پنير فتا، عسل، زيتون سياه، مربا، گوجه، سوسيس، بيكن، سالامي، نان و تخم مرغ آب پز تهيه مي شود و براي نوشيدني نيز از چاي سياه استفاده مي كنند.

كباب تركي: اين غذا به عنوان يك غذاي فست فودي در بسياري از شهرها و كشورهاي جهان در دسترس همگان قرار مي گيرد و براي ما ايراني ها غذايي بسيار آشنا مي باشد. براي تهيه اين غذاي لذيذ، گوشت را لايه لايه روي هم با ادويه چربي مي فشارند و روي وسيله اي چرخان، روبه روي آتش مي گذارند تا بچرخد و همه طرف گوشت پخته شود. انواع مختلف گوشت را در اين غذا استفاده مي كنند. گوشت هاي پخته و سرخ شده را مي برند و معمولا با قارچ و فلفل دلمه سرو مي كنند.


لحم عجين (پيتزاي تركي): اين غذا كه نوعي نان پيتا مي باشد، در تنور پخته مي شود و روي آن را با موادي همانند فلفل سياه و قرمز، سير، گوشت و پياز و جعفري مي پوشانند. طعم اين غذا فراموش نشدني است. ظاهر لحم عجين بسيار شبيه به پيتزا مي باشد.

غذاهاي خانگي: از لذيذ ترين و بهترين غذاهاي خانگي تركيه، مي توان به ياپراك سارما، دلمه، مرغ و برنج تركي، بادمجان شكم پر و انواع سوپ را نام برد.

دسرها و شيريني ها: دسرها و شيريني هاي معروف و بسيار محبوب تركيه شامل باقلوا، كادايف، باميه و پودينگ برنج مي باشد.

نوشيدني ها: تركيه ها براي به كار بردن كلمه دوغ، از آيران استفاده مي نمايند. آيران در تركيه همانند ايران از ماست، آب، نمك و البته ادويه جات معطر و تازه اي درست مي شود كه يكي از محبوب ترين و معروف ترين نوشيدني هاي تركيه محسوب مي شود.

غذاهاي آنتاليا


رستوران هاي آنتاليا

شهر آنتاليا از آنجايي كه يكي از بهترين و محبوب ترين مقاصد گردشگري در دنيا مي باشد، داراي رستوران هاي بسيار با كيفيت با غذاهاي لذيذ است كه در تور آنتاليا پرواز قشم اير مي توانيد آنها را امتحان كنيد. در رستوران هاي آنتاليا نه تنها مي توان غذاهاي لذيذ محلي را امتحان كرد و از آنها لذت برد، بلكه غذاهاي بين المللي نيز در آنها وجود دارد، بنابر اين رستوران هاي آنتاليا، هر سليقه و ذائقه اي را پوشش مي دهد. از معروف ترين و بهترين رستوران هاي آنتاليا مي توان به موارد زير اشاره كرد:


كلوب آرما (Club Arma): اين رستوران كه به دست ايتاليايي ها در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، در طول دوران ها، كاربري هاي مختلفي داشته است. امروزه به عنوان رستوران، با چشم اندازي خيره كننده و با غذاهاي دريايي و غذاهاي لذيذ مديترانه اي، پذيراي مهمانان خود مي باشد.

وانيلا لانج (Vanilla Lounge): سر آشپز بريتانيايي كه همسري ترك دارد، در فاصله 5 دقيقه اي از يكي از بهتريت جاذبه هاي توريستي آنتاليا به نام دروازه هادريان آنتاليا، رستوراني را اداره مي كند به نام وانيلا لانج كه تلفيقي بي نظير از آشپزي امروزي، درون محيطي با معماري قديمي و سنتي عثماني است.

سراسر فاين دينينگ (Seraser Fine Dining): در خانه اي كهن و داراي 300 سال سن و در بخش مركز تاريخي آنتاليا، يكي از بهترين رستوران هاي آنتاليا واقع شده است كه نام آن سراسر فاين دينينگ مي باشد. اين رستوران لوكس و بسيار خاص، با اجراي زنده پيانو و غذاهاي محلي تركي و همچنين غذاهاي بين المللي از مهمانان خود پذيرايي مي كند.

كستل كافه بار (Castle Cafe Bar): كساني كه به ميل كردن غذا در منظره اي رويايي و بسيار زيبا از درياي مديترانه علاقمند هستند، مي توانند به رستوران كستل كافه بار مراجعه كنند و از چشم انداز بي نظير و خيره كننده خليج آنتاليا نهايت لذت را ببرند

بيگ شف (Big Chefs): رستوران بيگ شف در سراسر تركيه 18 شعبه در 6 شهر تركيه دارد كه در آنتاليا نيز موجود مي باشد و رستوران زنجيره اي به شمار مي رود. رستوران بيگ شف اولين شعبه خود را در آنكارا و در سال 2007 افتتاح نمود. منوي كامل رستوران با غذاهاي محلي و نيز غذاهاي بين المللي مشتريان را شگفت زده مي كند.

كراف واين بيسترو (Karaf Wine Bistro): خانه اي بسيار قديمي از دوران عثماني كه هنوز اشياي قديمي و تزئينات بسيار قديمي و ظاهري قديمي دارد، امروزه تبديل به رستوران كراف واين بيسترو شده است و مكان بسيار مناسبي براي افرادي است كه به تاريخ علاقه دارند.

آلپ پاشا (Alp Pasa): بوتيك هتلي در آنتاليا وجود دارد به نام آلپ پاشا، و رستوران اين بوتيك هتل، يكي از بهترين رستوران هاي آنتاليا به شمار مي رود. اين هتل با رستورانش، در مركز تاريخي آنتاليا و در ساختمان باستاني عثماني بنا شده است. تنها با كمي قدم زدن كه البته بسيار كم خواهد بود، مي توانيد از اين رستوران به دروازه هادريان برسيد.

مهمت سون (Mehmet 7): مهمت نام سر آشپزي است كه كار خود را از خدمتكاري شروع كرده و امروز به درجه اي رسيده تا رستوران خود را به نام مهمت سون در چند كيلومتري مركز شهر آنتاليا و روي يك تپه سرسبز راه اندازي كرده است. قابل ذكر است كه رستوران وي، يكي از بهترين رستوران هاي شهر آنتاليا به شمار مي رود و به دليل موقعيتي كه در آن قرار گرفته است، بسيار مورد استقبال گردشگران و مردم محلي قرار گرفته است.

پاسيو (Patio): در ميان قلب قسمت تاريخي آنتاليا، يكي از بهترين رستوران هاي منطقه قرار گرفته است كه نام آن، رستوران پاسيو مي باشد. از اين رستوران تا جاذبه هاي فرهنگي آنتاليا تنها چند قدم فاصله است. منوي رستوران كامل است به صورتي كه نه تنها غذاهاي محلي آنتاليا را سرو مي كند كه غذاهاي بين المللي را نيز سرو مي كند. همچنين مي توانيد صبحانه اي مفصل و لذيذ را در اين رستوران در تور آنتاليا پرواز تركيش نوش جان نماييد.

 

امتياز:
بازديد:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۷:۵۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی