مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

از دلايل تغيير طعم غذا درهواپيما چيزي شنيده ايد

چنانچه تجربه سفر با هواپيما را داشته ايد،به غذا ها و خوراكي ها كه براي شما مي آورند حتما توجه كرده ايد ،طمع غذا ها گاهي عجيب ميشود!! طمعي متفاوت تر از چيزي كه در زمين ميخوريم در آسمان حس ميكنيم و چشايي مان گاها در آسمان با چشايي مان در زمين متفاوت ميشود امروز با ما همراه باشيد تا علت اين تغيير طعمي و چشايي را با هم پيدا كنيم .

سفر با هواپيما

در آسمان چشايي ما مشكل دار ميشود يا طمع غذا در هواپيما تغيير ميكند ؟؟؟

چشايي ما مشكلي ندارد طمع غذا در آسمان متفاوت ميشود و واقعا تغيير طمع غذا در آسمان وجود دارد و تغيير جوي روي نوشيدني ها و غذا ها و خوراكي ها تاثير مي گذارد .

طعم غذا و تغيير آن در هواپيما

تغيير دما،فشار و خشكي هوا و تاثير آن در طعم غذا

يكي از مهم ترين دلايل تغيير غذا در آسمان دما است ،دما تاثير مضاعفي روي طمع غذا مي گذارد.
فشار در آسمان با فشار هوا در زمين كاملا متفاوت است .فشار هوا اكسيژن در خون را پايين مي آورد و تاثير مستقيمي رو بوياييمان دارد و بايد بدانيد بويايي هم ارتباط تنگاتنگي با چشايي دارد پس يكي از دلايل اصلي تغيير چشايي ما در آسمان فشار هوا هم است .
كم بودن رطوبت هوا در هواپيما حدود دوازده درصد مي باشد و نسبتا رطوبت خيلي كمي نسبت به زمين است و رطوبت هم تاثير مستقيمي در بويايي و همچنين در چشايي مان دارد و باعث كاهش آن مي شود .جالب است بدانيد به دليل اين خشكي در هوا باعث كاهش بيست و سي درصدي شوري كمتر و حدود پانزده و تا بيست در صد شيريني كمتري را در غذا و خوراكي ها حس ميكنيم و همه اين ها از خشكي و نبود رطوبت كافي در هوا سرچشمه ميگيرد .

تاثير فشار و دما و خشكي در طعم غذا در هوا

طعم هاي تغيير ناپذير در هواپيما 

بعضي از طعم ها هم در آسمان تغيير نميكند و همان جور دست نخورده باقي مي ماند مثل طعم تند و ادويه ها مثل زنجبيل و دارچين طعم خود را حفظ كرده اند .علت اينكه اين طعم بدون تغيير باقي مي ماند به گيرنده ها در بيني و دهان مان مربوط مي باشد و تغيير جو روي آن تاثير ندارد . ميتوان به بعضي از آن ها كه مثل انواع ميوه و بعضي از سبزيجات مثل اسفناج،قارچ،گوجه و عدس و سويا اشاره كرد.غذا ها و خوراكي هايي كه در زمين هم طعم ملايمي دارند و خودشان به خودي خود طعم آنچناني ندارد در آسمان كاملا بي مزه ميشوند مثل ماهي و پاستا .

تغيير طعم در غذا

تاثير آشپزي در طعم غذا در هواپيما 

البته در اين تغيير طعمي در غذا ها آشپز ها هم بي تاثير نيستد يه جورايي يكي از مستقيم ترين تاثير ها به آشپز ها مربوط مي شود و در بد يا خوب بود طعم غذا نقش مهمي را ايفا ميكنند و قاعدتا نبايد انتظار يك غذاي عالي را در هواپيما انتظار داشت چون هم امكاناتي آنچناني در اختيارشان نيست و هم در يك فضا كوچيك حجم بالايي از غذا را توليد مي كنند و حتي راحت ترين غذا ها درست كردنشان در آسمان به شدت سخت و چالش برانگيز ميشود .
بعضي از آشپز ها هم براي جبران كم شدن شيريني و شوري غذا در آسمان،شيريني و شوري را زياد ميكنند تا كمي اين كم شدن طعمي جبران شود و يك ترفند حساب ميشود .بسياري از شركت ها هم سعي ميكنند از غذا هايي در هواپيما استفاده كنند كه طعم و عطر خود را حفظ كنند و براي مسافران يك غذاي خوب در طول سفر سرو كنند .

آشپزي و تاثير آن بر طعم غذا در هواپيما

سخن آخر 

آسايش و آرامش در سفر يكي از نكات مهم و اساسي در سفر است لازمه ي يك سفر خوب براي مسافران رعايت همه نكات و انجام آن به بهترين شكل ممكن مي باشد .غذا هميشه يكي از نكات مهم در سفر براي مسافران است.نكاتي كه گفته شد يكي از دلايل اساسي ومهم در طعم غذا در هواپيما بود و بي تاثير نبودن شرايط جوي بر غذا .
مهرپرواز با ارائه بهترين خدمات مسافرتي و گردشگري اعم از رزرو بليط هواپيما ،تور داخلي، تور خارجي،رزرو هتل(رزرو هتل خارجي) و كليه خدمات گردشگري در خدمت شما مسافران گرامي مي باشد با ما بهترين ها را در سفر تجربه كنيد .
 

 

امتياز:
بازديد:
[ ۲۷ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۱۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی