مهر پرواز
وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ و پيكاپ پاسپورت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

15 حقيقت جالب در مورد چين
آيا شما هم به دنبال كشف حقايق جالب در مورد چين هستيد؟ در اين صورت جاي درستي آمده ايد، چراكه اين مقاله دقيقا بر همين اصل نوشته شده است. در ادامه يك سري حقيقت جذاب در مورد چين به شما مي گوييم كه به احتمال زياد تا به حال در موردشان چيزي نشنيده ايد.
1-فوتبال در چين اختراع شد!
2200 سال پيش، يك نوع بازي در چين اختراع شد كه بعدها فوتبال بر اساس آن شكل گرفت. جالب است كه بدانيد اولين توپ فوتبال يك توپ چرمي بود كه با پر و مو پر شده بود. اين بازي در چين بازي تسو چو نامگذاري شده بود. اين كلمه در زبان چيني به توپي اطلاق مي شود كه به آن لگد زده مي شود!

فوتبال در چين اختراع شد

2-چين پرجمعيت ترين كشور جهان است
بيش از 1.4 ميليارد نفر در كشور چين زندگي مي كنند و به همين دليل چين ركورد دار پرجمعيت ترين كشور جهان است. البته هند نيز با جمعيت 1.3 ميليارد نفر فاصله نزديكي با چين دارد و گفته مي شود كه هند در چند سال آينده ركورد پر جمعيت ترين كشور جهان را از آن خود خواهد كرد. اما تا آن زمان، چين به عنوان پر جمعيت ترين كشور جهان شناخته مي شود و چيني ها مي توانند به اين مسئله ببالند!

چين پرجمعيت ترين كشور جهان است

3-در بعضي از قسمت هاي چين تا ساعت 10 صبح خورشيد طلوع نمي كند!
با اينكه كشور چين كشور بزرگي است، اما فقط يك منطقه زماني براي آن تعريف شده است. اين بدين معناست كه براي بخش هاي مختلف آن زمان بندي مجزايي وجود ندارد و به همين دليل است كه طلوع آفتاب در غرب چين بر اساس اين منطقه زماني واحد در ساعت 10 صبح اتفاق مي افتد. يعني ساعت 6 صبح در پايتخت چين با ساعت 6 صبح غرب چين كه 5،000 كيلومتر آن طرف تر است، يكي است.

در بعضي از قسمت هاي چين تا ساعت 10 صبح خورشيد طلوع نمي كند

4-افراد مسن در چين حق و حقوق به خصوصي دارند
اگر يك فرد چيني پدر و مادر بالاي 60 سال داشته باشد، بايد از آن ها به صورت مداوم ديدن كند و اگر از اين كار امتناع كند، كار غير قانوني مرتكب شده است. اين يكي از جذاب ترين حقايق در مورد چين است. چراكه متاسفانه در يك سري از كشورهاي ديگر جهان افراد مسن به دست فراموشي سپرده مي شوند و اين مسئله خوشبختانه در كشور چين وجود ندارد.

افراد مسن در چين حق و حقوق به خصوصي دارند

5-چين بزرگترين اقتصاد جهان را دارد
چين بزرگترين صادركننده جهان است و از اين جهت به عنوان كشوري با بزرگترين اقتصاد دنيا شناخته مي شود. اگرچه از نظر توليد ناخالص ملي، چين رتبه دوم را در اقتصاد جهاني دارد.
6-سال نو چيني براي 15 روز متوالي جشن گرفته مي شود
اول از همه بهتر است كه بدانيد سال نو در چين با سال نو آمريكا و اروپا در يك روز جشن گرفته نمي شود. سال نو چيني در بين 21 ژانويه تا 20 فوريه اتفاق مي افتد و هر سال با سال ديگر متفاوت است و روز آن بنا بر شروع ماه جديد در فاصله اين دو ماه مشخص مي شود. دوم اينكه اين جشن به جاي يك روز در 15 روز جشن گرفته مي شود و بسيار جشن مفصل تري از سال نو در كشورهاي غربي است. اين هم يكي از هيجان انگيزترين حقايق در مورد چين است!

سال نو چيني براي 15 روز متوالي جشن گرفته مي شود

7-كوكي هاي شانس يا فورچون كوكي ها اصليت چيني ندارند
كوكي هاي شانس از شيريني هاي مشهور چين هستند كه بر خلاف تصور همه اصلا منشا چيني ندارند و براي اولين بار در سان فرانسيسكو درست شده اند. امروزه بيش از 3 ميليارد كوكي شانس در هر سال در چين توليد مي شود و يكي از محبوب ترين سوغاتي هاي چين به حساب مي آيند، اما با اين حال بر خلاف تصور همه، اين شيريني ها اصلا سوغاتي اصيل چيني نيستند!
8-چين بزرگترين ارتش آماده جهان را دارد
در چين 2،183،000 نفر عضو ارتش هستند و آماده براي فرستاده شدن به جنگ هستند! در واقع اين ارتش 1 ميليون نفر بيشتر از ارتش آمريكا عضو دارد!

چين بزرگترين ارتش آماده جهان را دارد

9-تخمين زده شده كه در سال 2020، تعداد مردان چيني 30 تا 40 ميليون نفر بيشتر از زنان چيني باشد
يكي از مشكلات بزرگي كه چين با آن در سال هاي اخير به خاطر سياست تك فرزندي مواجه شده، به هم خوردن تعادل تعداد مردان و زنان است. به همين دليل است كه 30 تا 40 ميليون مرد چيني نمي توانند در چين همسر پيدا كنند كه در نوع خودش آمار بسيار عجيبي محسوب مي شود.

زنان چيني

10-خط ريلي چين به قدري گسترده و طولاني است كه مي تواند دو بار دور كره زمين كشيده شود
چين چهارمين كشور بزرگ جهان است، اما خط ريلي بسيار گسترده تري به نسبت ديگر كشورهاي جهان دارد. اين خط ريلي به قدري طولاني است كه مي تواند دور زمين كشيده شود! آن هم نه يك بار، بلكه دو بار!

خط ريلي چين به قدري گسترده و طولاني است كه مي تواند دو بار دور كره زمين كشيده شود

11-در چين توليدكنندگان لوازم آرايشي موظفند كه توليداتشان را روي حيوانات تست كنند
اين شايد حقيقت جالبي در مورد چين نباشد و با اصول محافظت از حيوانات منافات داشته باشد. اما از اين نظر جالب است كه كاملا با قوانين اروپا در اين زمينه متفاوت است. چراكه در اروپا ديگر نيازي به تست لوازم آرايشي روي حيوانات وجود ندارد، چراكه مي توان با تست آن ها روي پوست مصنوعي، اين پروسه را هم ارزان تر و هم از نظر محيط زيستي سالم تر انجام داد. با اين حال اين قانون در چين ثابت باقي مانده است و توليدكنندگان لوازم آرايش چيني موظفند كه توليداتشان را روي حيوانات بي گناه تست كنند! اميدواريم كه به زودي زود اين قانون در چين برداشته شود و آزار كمتري در اين زمينه به حيوانات برسد.

در چين توليدكنندگان لوازم آرايشي موظفند كه توليداتشان را روي حيوانات تست كنند

12-هر پنج روز يك بار، يك آسمان خراش جديد در چين ساخته مي شود
هيچ كشوري در جهان به سرعت چين رشد نمي كند. شهرهاي چين به سرعت در حال تغيير هستند و به صورت ميانگين هر 5 روز يك بار در گوشه اي از چين يك آسمان خراش جديد ساخته مي شود. اين بدين معني است كه با احتساب 365 روز سال، حداقل 73 آسمان خراش جديد در طول سال در تور چين ساخته مي شود.

هر پنج روز يك بار، يك آسمان خراش جديد در چين ساخته مي شود

13-فيسبوك از سال 2009 در چين فيلتر شده است!
استفاده از فيسبوك از سال 2009 در چين ممنوع شده است، اما با اين حال 95 ميليون كاربر چيني در فيسبوك عضو هستند. البته بيشتر مردم چين از سوشيال مدياهاي ديگر مثل بايدو (Baidu ) ، ويچت (WeChat) و سينا ويبو(Sina Weibo) براي ارتباط با يكديگر استفاده مي كنند. چيني ها يك ورژن چيني از يوتيوب نيز دارند كه نام يوكو تودو (Youku Tudou) است.
14-وانگ، لي و ژان سه نام خانوادگي معمول چيني هستند
جالب است كه بدانيد نام خانوادگي 21% جمعيت چين اين نام خانوادگي را دارند. اين بدين معناست كه از هر 5 نفر، يك نفر نام خانوادگي وانگ، لي يا ژان را دارد.
15-از هر پنج نفر در دنيا يك نفر چيني است!
يك حقيقت عجيب در مورد چين اين است كه از هر 5 نفر در دنيا يك نفر چيني است! پس اگر تا به حال فكر مي كرديد كه ياد گرفتن زبان چيني خيلي اهميت ندارد، يك بار ديگر در اين مورد فكر كنيد! در واقع 20% جمعيت جهان را مردم چين تشكيل داده اند و اين آمار و ارقام عجيب ترين آمار و ارقامي است كه در مورد مردم چين وجود دارد.
اگر شما هم دوست داريد كه تجربه سفر به كشور شگفت انگيز چين را داشته باشيد، مي توانيد براي رزرو تور ارزان پكن با همكاران ما در آژانس مسافرتي مهر پرواز تماس بگيريد.

از هر پنج نفر در دنيا يك نفر چيني است

 

 

امتياز:
بازديد:
[ ۲۷ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۱:۲۹ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی